SystrarnaWester

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Emelie & Malin - 17 oktober 2013 21:23

som det säkert är i flera delar av mittensverige och uppåt, lite snö på backen får avsluta denna kväll.


vilket Stella tyckte var skitkul! ;) 

snö var gott och äta och kul att busa i. 

Med största sannolikhet så försvinner den nog lika fort, men längtar tills det kommer för att stanna. det ljusar upp tacksamt mycket! och så är det mysigt. och en vinter utan skoteråkning är ingen riktig vinter.


konditionsträning upp på Nybroberget längs grusvägarna är vinterns höjdpunkt! 

Min åsikt är att det är för hårt att rida på under sommarhalvåret, men med snön är det hur bra som helst! 


 

en laddad sune inför hoppträning för nån vecka sedan.. 

 

 


Idag blev det lite dressyr. länge sedan måste jag erkänna vi tog på dressyrsadeln och tränade ordentligt. 

Och mer än halva ridpasset gick käpprätt åt pipan. Allt var bara fel. Tålamodet började tryta och jag bad om hjälp. 
Det som jag har svårt för är att våga hålla om med benen. Sune är en pigg häst och gärna springer iväg, då gäller det att ändå hålla om och få honom stadig. vilket jag har fruktansvärt svårt för ibland. fick hjälp av Malin i stallet med rätt tänk och det gick snabbt bättre. Hon fick även sitta upp och prova rida Sune o känna hur han är. 


Det gäller verkligen att rida i varenda steg, och bestämma sig för att varje steg han tar är på mina villkor. Svårare än vad det låter men jädrans vad fint han går när jag rider som jag ska! 

Och det är ju alltid lika kul att se honom från backen. han har ett riktigt fint steg måste jag säga. Synd att man aldrig ser det själv. :) 


Vem vet. Kanske vi kommer ut på fler dressyrtävlingar nästa år? 


//Malin

Av Emelie & Malin - 17 oktober 2013 09:25

Trist väder!

sägs att det ska snöa, ja vi får väl se då vad, eller om, det kommer ner nått ifrån himlen. 


Tappade lusten helt igår så Sune vill vila en dag till. Kände ingen ork, ingen lust att stressa innan jobbet och allmänt..seg. Så kan det vara ibland och då fick det bli så. 


Idag däremot är jag ledig så tid finns! :) och även motiationen. 


Igår så var jag och emma ut på gräsmattan bland höstlöven och fotade Stella. Jättefina bilder! 


Jag tycker faktiskt att hon har växt som tusan. Snart kanske vi inte har någon valp längre?? :O 



 


 


   


//Malin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards