SystrarnaWester

Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 22:24

Kom precis ut ur duschen. Dags å slänga sig i sängen med min älskling. Träningen gick mycket bra, vi lattjade runt lite å sluttade små hinder med relaterade avstånd. Fick en bra känsla. Red inte alltför hårt eftersom han inte går för fullt än.

Imorgon väntar jobb. Å efter de ridning givetvis :) sålde två schabrak idag -nice! Imorgon kommer en och hämtar tjocka domani täcket & två bett. :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 17:40

Gillar Stort.. 

 

  • Min nya Santa Cruz sadel. Ett riktigt upplyft som får allt att kännas lite extra kul. 
  • Att våren är påväg! Tävlingarna närmar sig fortare än vad man kanske tror. we are ready! 
  • alla underbara personer i min närhet. Familj, vänner, pojkvän. NI gör mig glad! 

 

Gillar inte lika mycket..

 

  • Isiga vägar, slask och vatten. allt är blött o halt.. 
  • Mina ridskor. Köpta i sommras och dom är helt urslitna. suck.. 
  • Min frossa för glass..(!) Har jag glass i frysen kan jag inte låta den va. Jag kommer se ut som GB-glassgubben snart. Inge mer glassköp!! tjockis

 

 



Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 17:35

Känner mig lite off här när jag inte har så mycket tid över. Men gör så gott jag kan. vissa dagar blir det sämre med uppdateringen helt enkelt. men som tur är så är vi ju två på den här bloggen, och det är ju bra! bättre uppdatering och roligare läsning! 


Som Emelie skrev, så tycker jag också det vore roligt att dra igång lite utmaningar igen! :) 
så ös på med förslag på vad som skulle kunna vara roligt att se. 

Det går till som så att vi ger varandra utmaningar som vi sedan lägger ut här så ni får se dom. 


 

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 17:23

Hej på er! 


Alla dar kan inte vara bra dar. Idag var en sådan. 

Tog varken martingal lr snodd, vill ju kunna rida utan ibland, men idag var nog fel dag att göra det på. 

Herrn tågade på med huvudet i vädret och sket fullständigt i mig. det enda han märkte av var skänklarna kändes det som, även när man inte ville få han framåt. 


När jag fick hyfsat lugn trav i slutet, så lugn som man kunde få ut av han idag, så avslutade jag. får vara nöjd över det lilla. I morgon blir det longering. och på lördag får vi nog ta oss bege oss ut på konditionsträning känns det som :) 


Lilla gubben på. Att en sån liten häst kan ha så mycket power. 


 


 

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 16:15

Karetino är för det mesta väldigt trevlig att rida. Han är ganska positiv till arbete och försöker göra rätt. Visst händer det att han kan tappa framåtbjudningen ibland, men är det hinder framför - ja då jäklar taggar han till!

När man kommer till den punkten då det är drygt och man måste jobba ordentligt då kan han ifrågasätta och protestera lite. Men inte värre än att det bara är att korrigera och rida framåt.

Allt eftersom att han bygger mer muskler och blir stadigare så blir han allt mer behaglig att rida. Han lyssnar för små hjälper och rider man som man ska, ja då går han som en klocka.


Han kan vara lite "antingen eller" i början av ridpasset. Antingen så är han pigg & busig. Bockar å har sig tills han fått ur sig lite energi, eller så kan han vara lite seg. Då får man väcka upp honom med lite övergångar så brukar det bli bättre.


Ute i skogen kan han också busa en del. Speciellt om vi ligger bakom någon och galopperar, då bjuder han på diverse olika skutt. Inget illa menat, han vill inte ha av en utan det är bara glädje skutt.



   

Dom som provat rida honom tycker att han känns mjuk och fin, ganska långsamma rörelser. Det gäller att få honom mellan hand & skänkel och få lite mer effektivitet, få ihop energin och göra honom kvickare.


I stort sett är han en okomplicerad kille, inte det minsta tittig på hinder och bjuder alltid. Han kämpar på bra under dressyrpassen och många är på mig om han inte borde bli dtressyrhäst istället. (jag låssas som att jag inte hör de).

I skogen älskar han att busa och även mysturer uppskattas.


  Underbara lilla ponnihästen min ;)


 

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 15:15

Förut gav jag och Malin varandra utmaningar via bloggen. Bland annat denna som ni ser på filmen, jag skulle hoppas barbacka på ett hinder (valfri höjd) tror jag det va. Jag valde att rida Pim och hoppa 1,10.




Det kanske är dags att dra igång nya utmaningar?! Vad tycker ni som läser bloggen? :) Kommentera gärna om ni vill att vi ska dra igång med det igen, förslag på utmaningar mottages också tacksamt givetvis!


- Den som kommenterar med 3 förslag på utmaningar vi kan ge varandra får en länk på våran blogg -


 

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 13:23

Efter att jag bärt ur all veden ur transporten och gått in och börjat tillaga mig exelenta måltid - nudlar, så ringde ett nummer ja inte hade. Feg som jag är så vågade jag inte svara utan ville kolla upp nummret först. Jag vart inge klokare av att göra det så ringde upp för att se vad de kunde va om. Kanske bara en felringning? Inget svar.

Men sen ringde de ingen en kort stund efter. Puh okej here we goes!


Det samtalet gjorde mig riktigt glad! Dom hade sett mitt mail om att jag sökte jobb. :)

Det var från en ridskola i närheten som kommer att dra igång lektioner på lördagar. Ja okej fine, inte jättekul att jobba lördagar. Men soo what! Jag får jobba extra och får hålla på med det jag verkligen brinner för! :D


 

Allt är inte bestämt än, dom skulle återkomma om någon vecka då det var ganska mycket just nu. Då ska vi ses och jag får mer information om hästarna och lön osv. Aaaaa skit taggad juh! :D

Ridskolechefen där är mer inriktad på dressyr så dom söker någon som är mer inne på hoppningen. Eftersom jag beskrivit mig själv i mailet så tyckte dom att jag verkade bra för det eftersom jag är hoppryttare. Sjukt Nice!


Yeeyh! Nu vidare mot stallet, de borde vara spöstraff på å sitta inne vid datorn när det är så fint väder ;)

Kommer tidsinställda inlägg - håll koll vettja.


   

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 11:35


En gammal film på mig & Karetino. Syns tydligt vad vi behöver förbättra. Förhoppningsvis har denna vinterns träning gjort det. Men kunde inte låta bli att visa den, titta vilket härligt väder! :)


    

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards