SystrarnaWester

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 20:08

precis hemkommen, där min skål med osthjärtan väntade på mig. 

sjukt gott, likaså ostkrokar och ostbollar. nått som inte går att sluta äta..ojdå..

hjärtan är en ny sort och dom är så gulliga :) 



Idag var en superbra dag att rida dressyr på. riktigt nöjd! 

han var riktigt fin, höll sig bra i den låga och långa formen, precis som jag ville. 

jobbade med övergångar, ställningar, böjningar och galoppombyten. Mycket lösgörande. 


I morgon ska jag skynda ut i stallet för att hinna rida ut. 


Måste bara säga att jag älskaar min nya sadel.! helt underbar. 

riktigt bra köp. 


 


 




Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 16:59

Nystädat i lägenheten. underbart! 

Ställt i ordning en del grejer jag köpte igår i hedemora med Emelie, kallas till vardags PUFF! 
Emelie är min jobbarkompis, det går inte en dag utan diverse skratt o galenskap. 

Och nästa helg ska vi två göra något sjukt roligt. Vi ska se på Stiftelsen på Liljan! 
Det kommer bli galet roligt! Klackarna i taket!! 



Nu är det dags för nästa syssla, och kanske den bästa - stalldags! 

 Idag Tänkte jag först rida ut, men blir kanske dressyr istället. :) 
tänkte träna med snodden på. 


Hörs senare :) 




 

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 15:28

Ja det är inte helt lätt när man vill byta klubb att tävla för. 

Det finns ju mycket att tänka på, det tycker då jag iallafall. 


Dels så vill man ju ha en aktiv klubb som angaggerar sig i sina medlemmar och även tävlingsryttare. 
Med både träningar, clinics och annat kul. 


Sen tycker jag det är viktigt att ha en bra gemenskap i klubben. Man ska vara schyssta mot varandra och respektera varandra.  Och ha kul! 

Att det finns vissa personer som är "lite bättre" än alla andra kommer man väl aldrig ifrån, det finns nog i dom flesta klubbar. Men man får helt enkelt sköta sig själv och skita i dom. 


Varför jag böt klubb iår är för jag vill ha bättre träningsmöjligheter. Förra året tävlade jag för Sunnansjö RS men kände att i år vill jag ha någon närmare klubb, just för träningens skull. 

Jag valde Rommeheds Stallklubb i år. Får se om jag kommer trivas och känna mig välkommen, hoppas de :) 

Känner några i klubben så det är ju iallafall skönt. 
Dom har träningar på tisdagar så om man får någon plats där vore det perfekt då jag inte jobbar tisdagskvällar. 



Hur tänker ni när/om ni ska byta klubb? 


 

en del av Sunnansjögänget

 


 

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 14:37

Etter regn kommer solsken sägs det. Ska alltså ta mig igenom en del spöregn bara sen kanske solen lyser på mig igen!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 13:15

kan vara en väldigt djup och svår fråga. Men jag ska försöka skriva vad kärlek är för mig. 


Kärlek är när man känner otroligt mycket för en människa, eller kanske ett djur. 
Någon man blir glad utav och som man mår bra tillsammans med. Som får hjärtat att slå en extra gång. 


Kärlek behöver man, enligt mig, för att må bra. Och då menar jag inte att man inte kan gå runt och vara singel. nej, utan just att ha folk, eller djur, i närheten som man mår bra av. 


en jäkla komplicerad fråga att försöka skriva ut. Men jag gjorde ett halvdåligt försök iallafall. ;) 



 

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 12:17

Snart möte med Transportledaren. Har lite frågetecken som behövs rätas ut så får se om hon kan hjälpa mig med det.. Håll tummarna att det blir lite positivt iaf..

/Emelie

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 10:26

Att variera träns & bett är en fördel! Här ser ni mina träns som jag använder.

1.(längst till vänster ), pullar nosgrimma med rakt gummibett.

2. Utan nosgrimma med 3-delat bett med d-ringar

3 vanlig achennosgrimma med snokrem och kulbett.

4. Rundsytt träns =smal nosgrimma med vanligt tränsbett med D-ringar.

5. Hackamore.

6. Pullar nosgrimma som det tidigare suttit gagbett på, nu rakt tränsbett med d-ringar. (Deta träns får pim med sig så det kommer jag inte använda nu.)

Så det är iallafall 5 varianter lite olika, som jag använder. Jag ska leta i gömmorna efter en remont nosgrimma också. Sedan tycker jag att vissa träns är bättre än andra. Om jag tex ska hoppa träna eller tävla så rider jag med kulbettet. För att behålla den "effekten" så rider jag hemskt sällan med det hemma.

/Emelie

Av Emelie & Malin - 29 januari 2013 09:19

Med lite fix på verkstan så att lastbilen gick å åka med. Nu på väg mot Ramnäs. Praktikanten kör så ja får sitta bredvid.

Både jag och Malin "fuskade" igår. Ingen av oss red. Och det gjorde inte att det kändes nå bättre direkt! Men innan ja åkte mot stallet så va klockan halv 6, de blåste å va tokblött. Så jag failade å mockade bara å pysslade om dom.

Men då blir de tuffare tag resten av veckan helt enkelt! Inge mera fusk nu! :) har redan ändrat i planeringen, på lördag är det TUR träning som jag ska vara med på. Försöker hitta energi och ladda inför de!

Life goes on..


/Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards