SystrarnaWester

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 17:43

Höll om din hals. Klappade dig medans tårarna forsade ner för mina kinder. Myste med dig och höll dig sällskap i din box. Din box.. Som snart kommer eka tom. Bara tanken på att mista dig är nästan outhärdlig.

Du puttade till mig med din mjuka mule och tittade på mig med som vackraste ögon jag någonsin sett. Typ som att du tyckte jag skulle rycka upp mig. Det ordnar sig.

Ja min älskade vän, det ordnar sig. Men vi kommer inte längre vandra tillsammans. Jag vill inte mista dig. Jag vill inte att du lämnar mig! Jag har lovat dig att aldrig svika dig.

Min älskade vän..

Jag lämnade dig i din box. Du mumsade ditt hö. Så oberörd. Och samtidigt så förstående. Tårarna fortsätter bara, det finns inget slut.

Jag är tacksam för varje dag med dig. Samtidigt växer klumpen i magen för var dag som går. För var dag som går så närmar vi oss dagen då vi skiljs åt.

Alla dessa år. Alla dessa dagar. Alla dessa minnen. Min älskade vän <3

/Emelie

Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 16:05

FREDAAG! 

 

 

Skönt. :) Ska dra mig ut till stallet nu till min bästaste vän på 4 ben. 
Efter det blir det till att fira födelsedagsbarnet. 

Ha en awsome kväll hörrni! tjao! 

 

Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 15:58










Här kommer första delen av dom saker jag vill bli av med! 
Har såklart inte hunnit, eller kanske ska säga att jag glömt, tagit kort. Men hittade lite bilder på datorn så här får ni första delen. :) 




Vintertäcke 300 gram storlek 135. Helt! 250 :- 
Om ni vill ha det tvättat och impregnerat tillkommer 150 :- 


   

Julluva med renhorn. 30 :-

 
Elaggregat. Som nytt! Endast använd 2 månader i sommras. Varit bra skyddat mot regn.
Kommentera för mer info om själva aggregatet. 900:-

 

Kamouflagefärgat schabrak. Perfekt till maskeradhoppningen? ;) 
Haft det till 17" sadel.
50 :- 


 

Träns i svart läder med mässingsfärgade spännen. Gummityglar ingår. Pannband med svarta stenar. Snabbknäppen på sidostyckena. Storlek Full.

 100 :- 



 

Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 09:45

Javisst idag fyller två stycken år, två som ligger mig varmt om hjärtat! 


Det första är Johan, idag blir han hela 23 år. :) Grattis Älsk! <3


 



Och den andra är ingen mindre än min älskade och saknade hund Rotax! 

Det är så tomt utan våran Rotte vid vår sida, du var min bästa vän genom största delen av livet. 

trofast. ärlig. stöttande. älskad. 



 


 

verkstadsvovven. den rollen har nu sonen tagit över :) 


 


Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 09:43

På tisdag blir det genomgång med equiterapeuten.
På torsdag veterinären.
Och på fredag hovslagaren. Dyr vecka men lätt värt de ;)

Känns väldigt bra att kolla allt så att han inte har ont någonstans. Jag misstänker inte att det är något , utan vill bara kolla för att vara säker. Så man vet att man tränar rätt och kan fortsätta eller om det är något som man behöver tänka extra på.

Imorgon kommer föresten pappa & Åsa och hälsar på :) tror allt dom får komma hem till oss på lite kaffe sen ville dom hälsa på Pim också :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 07:23

Godmorgon på er! 


Fredag idag! inte illa det heller. 

Igår blev det en vända ut i skritt. mötte både en traktor och en timmerbil, såklart. bara glad över att traktorn inte hade kättingar. det är då nått jag vet S inte är imponerad av. 

Men idag gick det bra. ;) 


Flikar bara in här lite snabbt så återkommer ja i eftermiddag,. ha en grym Fredag people! 


 

Av Emelie & Malin - 18 januari 2013 07:02

Fredag. Äntligen. Och jag är trött som ett as.. Ont i hela kroppen. Blä! Jag måste legat å sovit väldigt dumt.. "/ ja får skylla mig själv!

Jobbet börjar alles alles strax. Jag ska ta en tripp till Karlskoga och hämta nya delar till lastbilen. Tror inte att jobbdagen blir överdrivet lång. Kanske hinner med att rida medans det är ljust :D

Nästa vecka kommer hovslagaren, och veterinären (vaccination, tandkoll & hälsokoll) och eventuellt kommer även en equiterapeut. De blir full genomgång av polle de ;)

/Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards