SystrarnaWester

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Emelie & Malin - 4 januari 2013 20:19

Idag tränade vi markarbete. 

Då Sunday blev klippt igår räknade jag med en pigg häst, så longerade honom innan så han fick bralla av sig. Dock blev det inte så mycket brall. 


Vi hade galoppbommar på volt, litet sockerbitshinder på medellinjen och en liten oxer med galoppbom före. 

I början var han väldigt framåt och spänd. 

Men han höll sig ändå i skinnet vilket var bra, och han lugnade ner sig tillslut och fick till riktigt fina språng mot slutet, utan att han drog iväg efter hindret och körde av bockserier. det gjorde han nämligen på hoppträningen i onsdags så jag flög av. 


Så jag är riktigt nöjd med passet, trots starten. 

så skönt att slippa ha genomsvettig häst efter varje pass. Att fått av pälsen är verkligen underbart! det tycker nog han med! ;) 

ska ge denna herre en närmare presentation senare. 


 


bild från igår, nyklippt! 


 

Av Emelie & Malin - 4 januari 2013 10:59

Hej! Kul att ni hittade hit. 


Jag är den yngsta av oss. Malin heter jag och är född 1990. 

Jag bor i Säter i Dalarna och jobbar på ett hotell. 

Jag har gått hotell och restauranglinjen på gymnasiet och min dröm i livet är att bli arkitekt en dag. 



Hästintresset har jag haft sedan barnsben, då jag blev inspirerad av storasyster när hon började rida på ridskola. 

Min första ponny tog jag över efter henne och det var en c-ponny vid namn Lady. Som även var den första jag startade lokalt med. Det var härliga ponnyår och vi lärde oss otroligt mycket under den tiden, tack vare Emelie. 


Idag har jag ett svenskt halvblod som jag också tävlar hoppning på. Berättar mer om honom i ett eget inlägg. 



 


Hoppas ni fortsätter klicka in er här och stannar kvar!    


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards