SystrarnaWester

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Emelie & Malin - 28 januari 2013 22:47

Jobbat, varit till Hedemora med jobbarkompisen Emelie och varit i stallet. Rolig dag som avslutades med farmen.
Har verkligen fastnat i den serien. Roligt o se allt tjafs o bråk haha. Sen så hade faktiskt farmengänget bokat upp hela hotellet där jag jobbar när dom hade deras avslutningsfest. Kul! ;-)

En bra dag med inte den minsta tiden för datorn. Så skriver in ett litet godnatt inlägg och tackar för mig.

/Malin

Av Emelie & Malin - 28 januari 2013 21:46

Känner mig tom och lessen. Skitdag.

Godnatt

~Emelie~

Av Emelie & Malin - 28 januari 2013 15:02

Fick veta för en stund sen att imorgon är sista vändan för mig på de här. Som det ser ut just nu.. Hum.
Lastbilen verkar lägga in en protest, jag skulle åka från stället där jag lastat å bara parkera ( få meter) och han är helt död.. Händer ingenting när ja vred på nyckeln "/

Säkert bara för att ja är så himla hungrig som han är så dum :p
Men att inte veta hur jobbet blir gör verkligen att en klump växer i magen!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 28 januari 2013 10:10

Karre ska fortsätta gå lugnt nu i början av veckan. Men tänkte trappa upp det mot slutet och även besöka ridhuset.

Måndag - ute eller travbanan , skritt jogg

Tisdag - tömköra

Onsdag - lungt dressyr pass på banan. Jobba med övergångar & ställning & böjning.

Torsdag - ut i skogen. Jobba lite i galopp. Gärna klättring.

Fredag - ridhuset, enklare markarbete. Mer jobb med grundridningen.

Lördag - ut , kondition.

Söndag - ridhuset, markarbete ( 5,5:an + studs)

Ungefär så har jag tänkt mig veckan. Men kan bli ändring i slutet av veckan eftersom ja ska köra upp pim.

/Emelie

Av Emelie & Malin - 28 januari 2013 10:02

Befinner mig i boxholm å ska snart få lasta. Skulle gissa på att arbetsdagen är klar runt 3 tiden.

Denna veckan känns mest jobbig och nervös eftersom jag måste bestämma hur ja ska göra med jobb.. Eller bestämma å bestämma.. Känns inte som jag har något vidare val :( vågar inte hoppas på mycket heller för då blir man ju bara besviken. Hum "/ mm kan hända att de kommer gå tungt denna veckan!

Detta är sista veckan med Pim också. Sorgligt men sant. Får se vilken dag dom kan ta emot henne. Jag vet inte ens hur jag jobbar resten av veckan.

Nåväl, det mesta brukar ju lösa sig! Den som lever får se.

/Emelie

Av Emelie & Malin - 28 januari 2013 10:02

Befinner mig i boxholm å ska snart få lasta. Skulle gissa på att arbetsdagen är klar runt 3 tiden.

Denna veckan känns mest jobbig och nervös eftersom jag måste bestämma hur ja ska göra med jobb.. Eller bestämma å bestämma.. Känns inte som jag har något vidare val :( vågar inte hoppas på mycket heller för då blir man ju bara besviken. Hum "/ mm kan hända att de kommer gå tungt denna veckan!

Detta är sista veckan med Pim också. Sorgligt men sant. Får se vilken dag dom kan ta emot henne. Jag vet inte ens hur jag jobbar resten av veckan.

Nåväl, det mesta brukar ju lösa sig! Den som lever får se.

/Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards