SystrarnaWester

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Emelie & Malin - 6 januari 2013 23:16

Blev dressyr istället idag. Jobbade mycket volter. Öka och minska volten och tempoväxlingar.

Han ville gärna dra iväg men lugnade sig hyfsat med alla halvhalter.

Avslutade med övergångar i lång o låg form.

Blir med på dressyrträning för Kerstin på onsdag igen. Det blir kanon de. Skönt o sätta igång och börja träna mer regelbundet för tränare.

Godnatt på er. I morgon börjar vardagen med jobb igen.
// Malin

Av Emelie & Malin - 6 januari 2013 20:35

Passet i ridhuset gick toppen! :) han skötte sig bra, hade en positiv inställning och surade inte de minsta. Bjöd glatt på alla hinder och jag kunde reglera honom bra :)

Hoppade linjer både på böjt å rakt spår. Längs ena lång sidan hade jag ett räcke och en oxer sen hade jag ett räcke från motsvarande långsida från snett igenom en oxer och från andra hörnet ett räcke. Hoppade linjer på alla de möjliga vis som gick.

Nu är jag och Stoffe ute på lite äventyr.. Fick inte datorn att funka idag så fick bli ett mobil inlägg ist.

Ha en trevlig kväll hurrni :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 6 januari 2013 13:52

Hej på er. Tänkte nästan säga godmorgon. Jobbade sent igår, och att vakna såhär sent som vid ett är lite irriterande. Oj oj..
Ska nu slänga ihop lite mat tillsammans med Johan. Min pojkvän. :-) sen blir det stallet och idag blir det markarbete.

Hörs sen!

// Malin

Av Emelie & Malin - 6 januari 2013 11:15

I eftermiddag väntar ett pass i ridhuset :) Andra gången denna veckan och det känns bra. Skönt att åka dit och träna ordentligt. Det blir markarbete med små hinder. Tänkte bygga någon linje för det behöver vi jobba med. Sits jag va där så hade jag glp bommar på volt och en linje med 3 studs sedan 13 m till ett räcke. Då varierade jag på att rida med 3 eller 4 glp språng till räcket.

 

Återkommer ikväll med vad jag gjorde och hur det gick. Anna följer också med till ridhuset med Knobben. Trevligt med sällskap! :)


     

Av Emelie & Malin - 6 januari 2013 10:00

efter sommaren!

Jag hoppas verkligen att denna sommar blir bättre än

förra sommaren.

Härliga sommarmornar och fina sommarkvällar.

Massor med träning och pyssel i stallet.

Jaa längtan är verkligen stor <3


 

Funderar på om jsg ska på något läger i sommar..

Isf ska det vara något träningsläger.

Den som lever får se :)

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards