SystrarnaWester

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 23:00

Imorgon blir det mer mys med dom bästa :) längtar redan!
Nu säger jag tack och Godnatt för idag.
Sov gott alla Goa läsare och hoppas ni kikar in imorgon också !

/Emelie

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 22:32

haha visst är de likt en kräfta? ;)


 


Veterinärbesöket då?

Karre & Pim b lev vaccinerade. Sen kollade hon Karres tänder. Han va jättesnäll, behövde inte ens droga honom utan han accepterade att ha de där i munnen å stå där å gapa. Hon raspade lite och om ca ett halvår vill hon kolla han igen. Han har ev en hake som måste slipas, men den var så bred i "botten" så ev är det ingen fara. beror helt på hur den växer helt enkelt. Hon kände även igenom ryggen på honom och allt såg bra ut.


Hon var trevlig, god hand med hästarna och var bra på att förklara vad hon gjorde osv. Så det kändes toppen!


Karre ska nu ta det lite lugnare i ca en vecka. Ingen hårdare träning men han får röra på sig. Jogga typ. Så efter besöket så gick jag med honom (tyckte det var för kallt att rida om ja bara skulle skritta & jogga) , då valde jag att springa bredvid istället. haha Karre såg för lustig ut när vi sprang, typ som - Kom igen nu då morsan! ;)

Imorgon blir de promenad & joggtur för båda pollarna. Hovis kommer också vid 12-tiden. Välkommen Fredag!


                          

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 22:25

öö.. eum, min tro?

Jag är icke hängiven till någon religion. :)

Och mitt liv flyter på bra ändå.


Sen kan jag relatera till att jag tror på god hästvård, jag tror på god ridning. osv osv.


Känner att detta inlägget är fail rakt igenom haha :)

Men ja har seriöst inge å säga om de eftersom ja inte har nån. Sen tror ja min hjärna har bytt kommun för en stund..

Kan bero på att klockan ringde 02:45 imorse..

Grattis Emelie, du har vunnit en grön cykel i valfri färg. soo clever! ;)


 

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 16:00


Mamma Sarah och Pappa Thomas. 


Älskar dom lika mycket båda två. 
Jag kan då gott säga att min uppväxt har varit med riktigt bra föräldrar. 

Snälla och förstående. Har inget att klaga på alls. :) 


Vi, jag och Emelie, har haft det jäkligt bra måste jag säga. 

Med stall på gården, hästar osv. Det har gett oss att klara av ansvar och sköta oss själva. 


Dom skiljde sig år 2006. Visst var det tråkigt. Men det kunde man ju inte styra, man var stor nog att fixa det ändå. 

Idag bor mamma i säter och pappa i bispberg med nya respektive. och dom är lika gulliga dom med.


och det är så skönt att se att både mamma och pappa mår bra och har bra liv. 

Det glädjer en till max! :) 

  


 


Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 14:56

Vet kommer om 5 min och jag är inte i stallet än! Står å väntar på ett jäkla tåg!! :O ååååå nervsammanbrott !

/Emelie

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 10:50

Sen ska ja rota bland alla grejer å kolla vad jag inte behöver :) det sägs att nästa vecka väntar plusgrader, känns lite mer lockande än nu när de är alles för kallt för att stå å greja..

Men jag har iallafall börjat :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 07:40

Dags att dra igång den här torsdagen då.

Av Emelie & Malin - 24 januari 2013 06:42

Visst har vi givande "samtal" jag och syster ;)

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards