SystrarnaWester

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Emelie & Malin - 23 januari 2013 21:00

Igår kom hon till stallet för att kolla Karre & Knobben.
Hon kände igenom hela hästen och på karre hittade hon att han var typ låst, spänd i bogen. Lite i nacken och troligen har han lite huvudvärk "/ det kommer från tänderna. Som tur är ska dom ju kollas imorgon ! :)
Hon trodde allt de hon hittade kom ursprungligen från tänderna.
Då hoppas jag allt blir bra efter det.

Hon hittade inget i rygg,länd eller bakdel. Skönt :) inte i benen heller. Så lite rätt måste jag ju jobba ändå ;)

Han fick ett magnettäcke på sig en stund, det täcket kostade 35000! :O jisses!

Skönt att ha det gjort iaf :) hon ska få komma tillbaka om typ en månad, vill se att hon inte hittar något efter att tänderna är fixade och jag hunnit rida lite.

/Emelie

Av Emelie & Malin - 23 januari 2013 19:57

Köpte en sallad på ica när ja kom från stallet. 


Det är ju så galet gott, dock så gillar jag inte avocadobitarna dom har, konstig smak sen jag tog dom förut. 
Ändå ska jag plocka i några, fast dom inte är nå goda.. 
Jag tycker ju om avocado i vanliga fall, men inte just dom..


Smått idiotiskt att ändå ta dom. ja, dom kan ju ha blivit goda..? elleR? 



Nåja, utväderar om dressyrträningen senare! :) 

 

Av Emelie & Malin - 23 januari 2013 19:30

Min första kärlek.. 

Kanske ska börja berätta första killen i lågstadiet, men kärlek var det väl inte vad man anser idag. haha! 
Han hette iallafall Gustav och vi var "ihop" flera år, gjorde väl slut någon gång ibland. 
Kommer ihåg vi brukade ut och cykla tillsammans. 

Jag kommer även ihåg att jag gjorde slut med honom då han sa ja när en annan tjej frågade chans på honom. 

Haha, sånt man skrattar åt idag. vilka tider det var ;) 



Mitt första riktiga förhållande fick jag när jag var 16 år. Han var 3 år äldre än mig och vi var tillsammans i lite mer än 2 år tror jag. 


Jag är nu inne i mitt andra riktiga förhållande och mår så bra med honom! :) 

Johan <3


 



 

Av Emelie & Malin - 23 januari 2013 15:57

som jag hann börja med på förra bloggen, så tänkte jag fortsätta här. Jag hann bara skriva första, så jag fortsätter med andra. 


vilka sanningar det är hittar ni i ett inlägg längre ner i Kategorin 30 sanningar.


 

Av Emelie & Malin - 23 januari 2013 15:52

sitter och dricker en kopp kaffe. den satt riktigt riktigt bra. kom nyss hem från jobbet, ska pyssla undan hemma lite innan jag far till stallet. 



ikväll är det som sagt dressyrträning för Kerstin. Ska bli riktigt kul om hon ser någon skillnad från när vi kollade tänderna och bytte bett. Jag märker iallafall stor skillnad och det är så himla skönt! 


Ha det gott! 

 

Av Emelie & Malin - 23 januari 2013 07:31






 


Tänkte visa övningen som vi gjorde igår. 

Började med att värma upp med övergångar, se till att han lyssnadebra på mig. 

Han skötte sig fint. 

serien på långsidan bestog av travbom in, studs sedan fyra galoppsprång till ett räcke med bom efter. 

Försökte med fem galoppsprång men lyckades inte hela vägen, så nästa markarbetspass ska vi reglera galoppsprång! :) 


sedan hade jag en linje på andra långsidan med två räcken och vattenmatta. 
dom hoppade han jättefint. 

satt ihop allt till en liten bana sen. nöjd med passet han var duktig. :) 


nu laddar vi upp för dressyrtävling ikväll. 


 








 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards