SystrarnaWester

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Emelie & Malin - 11 januari 2013 22:21

Stoffe frågade nu idag om jag inte var intresserad av att gå på gymmet, och faktum är att den tanken har slagit mig många gånger. Men ja har liksom aldrig vågat tag i de. Ja-ni läste rätt. Vågat. Jag är rädd för såna där ställen.. Jag vet inte hur sakerna där funkar och är rädd att göra bort mig "/ ja vet inte ens va ja ska ha på mig.. Ja har inga normala träninskläder :O

Men jag svarade att joo de är ja.. Så han tycker jag ska följa med imorgon! Aa jag är redan rädd! Han ska träna med 2 av hand kompisar som tränat aplänge. Kalla mig töntig men ja kan inte annat än tycka och känna - pinsamt!! För mig alltså. Pinsamma jag. Åh.. Hjälp?! Hum..

Jag får sova på saken får se om ja törs. Men ja borde.. Om ja törs. Fast ja måste! Om ja törs =S


/Emelie

Av Emelie & Malin - 11 januari 2013 22:08

Bara för att ja är för lat för att ta fram datorn som jag städade bort i förmiddags :p Var som sagt ledig idag och tillbringade dagen med att städa hela förmiddagen och fram till typ 2. Tid tog de. Trött vart ja. Men fint blev de! Så om någon tänkt komma på besök- gör det nu innan de blir smutsigt igen ;)

Var till ridhuset med Karre. Tänkte markarbeta men vi vart så sena dit så red ren dressyr istället. Kändes kalasbra! Han gick som en klocka, kunde rida med små fina hjälper och han jobbade på super! Älskade polle<3

Imorgon blir det uteritt hade ja tänkt. Och ridhuset igen sön förmiddag :) då ska de hoppas! Imorgon blir det kondition för hela slanten. Tänkte rida en längre tur. HOPPAS det inte blåser så galet mycket som det gjort nu i 2 dar..

/Emelie

Av Emelie & Malin - 11 januari 2013 17:46

Efter ett lyckat pass åker ja nu hem å eldar lite :)
Återkommer senare med mer update ;)

På bilden har Karre & Knobben ställt upp sig helt själva medans vi gick ut med grejerna. Sötnosar!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 11 januari 2013 16:30

Tänkte skriva av mig lite om ett visst fenomen som jag upplevt en del genom häståren. 

Hästmänniskor, hästfolk.. Visst finns det många olika sorter utav det. 

Otroligt många bra, vettiga och seriösa. Men det finns nog minst lika många av den andra sorten.  

Några faktorer är vet bäst, kan bäst, sköter sin häst bäst, syns mest.. 


Det är så man vill kräkas, ursäkta mig. 

Vad får folk ut av att trycka ner andra? Prata skit bakom ryggen på folk, kommentera anonymt på bloggar osv. 

Sanningen är att dom får inte ut ett skit. 

känns det bättre för stunden kanske? inte vet då jag. 

Men i det långa loppet skämmer dom bara ut sig själva. 


Jag har varit med om personer som gjort just det här. 

att vilja trycka ner mig bara för jag äntligen kommit ut på tävlingsbanorna? För att det går framåt? För att jag hittat en häst med bra hoppteknik? 

Det kommer fram tillslut, det gör det alltid. 

och det är då man känner det ännu mer. 


skönt att slippa umgås med såna numera, det har man ingen glädje utav. 


Jag vet att vi har en lång väg att gå, långt ifrån perfekta rundor. 

Men jag brinner för det jag gör, och jag kämpar. tillsammans med min häst. 


Avundsjuka. 


 

 

 

 

 

Av Emelie & Malin - 11 januari 2013 15:36

Ja, då var det helg då. gudaskönt. :) 

Idag blir det uteritt på Mr S. Hoppas det inte blåser så mycket som det gjorde igår. 


I helgen har jag tänkt att hoppa på lördagen. mycket gymnastik och bommar. 

Passade på att boka två timmar på dagen. Så jobbigt om det är bokat i t ex dressyr när man planerat att hoppa. 


Och på Söndagen blir det uteritt sen checka av tänderna som jag berättade tidigare. 


Ha en härlig fredag gott folk! Nu blir det stalldags för hela slanten! 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards