SystrarnaWester

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 22:36

Vad håller på och hända här??
Idag fick jag nog och klippte av nästan halva manen. Den har bara fått växt bra länge nu.

Men nu så kom saxen från så nu är Sune nytrimmad både på kroppen och knoppen ;-)

Klippa man är bland det drygaste som finns tror jag. Skitsvårt och få rakt.

Valde helt fel dag att klippa på också för såklart ville han absolut inte stå still. ;-)

Får jämna till den lite närmaste dagarna sen ska ni få se resultatet av projekt skogsmulle på semester till att bli trimmad inför tävlingsbanan. Haha!

//Malin

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 22:28

Nej nu tackar jag för mig idag och kryper ner under täcket.

Godnatt :-)

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 20:08

det härliga vädret, det vill säga, blåsten, fick oss att ändra planerna över en skritttur och begav oss ner till ridhuset. Det ska väl användas när det ändå står där. ;) sagt och gjort. 


Idag blev det till och känna igenom och jobba honom mjuk från igår. tror han hade lite träningsvärk för galoppen var då kämpig idag, så arbetade mest i trav. 

Han skötte sig bra emellanåt. gjorde ungefär samma saker från igår. 



 



Grabben har blivit dålig att äta på sista tiden, :( 

Så ska kolla igenom munnen på honom, det är ändå dags för det. Så på söndag blir det ridtur med minna i stallet, som är veterinär, sen ska hon kolla vad det kan vara för fel. perfekt! 

Skönt att få det gjort innan tävlingssäsongen. checka av så allt står rätt till, och om det inte gör det, fixa till det. 


 

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 18:12

Stallet klart och pollar nattade, har precis hämtat pizza ! Så nu full fart hem till min älskling :)

Sen ska vi fortsätta i källaren, bild kommer senare! ;)

Btw, ridhuset imorgon igen ! Yepp yepp :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 17:00

Januari


Fortsätta jobba med dressyren. Få en stabil och lugn häst och en bra sits. 

Även jobba med mycket markarbete. Bommar, små hinder. Kombinationer och studs. gymnastikövningar. 

Avdramatisera hindren och hitta kontroll i ridningen före och efter hindret. 



Februari

 

Se till att han lyssnar på mina hjälper, få han mjuk och följsam. 

Hoppa banor, komma ut på någon pay n jump. För att sedan starta årets första tävling i slutet av månaden. 

 

 

Mars 

 

Få bättre flyt i hoppningen. Jobba med samma saker tills det sitter. Mer rutin inför årets tävlingar

 

 

 

 

 

 

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 16:36

Tänkte visa er två filmer från två olika tävlingar jag och Sune har varit iväg på. 

Den första är 90 cm halloweenhoppet i Rättvik i slutet av oktober 2011. Jag hade haft honom då i drygt två månader. 




Den andra är från september förra året, alltså 2012. 1m i Säter. Där vi tog första dubbelnollan. 




Som ni ser på filmerna är det rätt stor skillnad, och jag kan då faktiskt säga att jag rider mycket bättre än jag gjorde då. 


Ibland tar jag och kollar på filmerna vi har från tävlingar, för och se skillnaden och för att peppa upp mig själv att det faktiskt går åt rätt håll. 

ett bra tips om man känner dålig motivation, kolla på ridfilmer! 

Jag blir iallafall och tagga till att fortsätta kämpa och bli ännu bättre


Med envishet, tålamod och framför allt vilja kommer man långt! 
Lycka till! 


 



Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 15:55

 




Hej på er! 
Hoppas ni haft en bra dag. 

kommer här med lite uppdate, i denna så schemalagda vardag med en massa to do. oooyha! 


Ska snart åka ut till stallet, men innan det ska jag bara ordna med lite grejer. 

Vill få ordning på en del saker, så hoppas man får det. någon gång i framtiden.. 


Idag ska vi skritta ut tänkte jag på lång tygel i ca 1 timme. det blir o klä på sig ordentligt för jag tycker det är förbaskat kallt ute fastän det bara är typ 3 minus.. hm, ovant?? jag som hade vårkänslor häromdagen haha. jag hörde faktiskt vårfåglar(!!). 

menmen, hoppas den kommer den å, såsmåningom. 




 

Av Emelie & Malin - 10 januari 2013 11:03

Min älskade Stoffe betyder allt för mig <3 jag älskar honom av hela mitt hjärta och kan inte tänka mig ett liv utan honom. Mitt beroende av honom är brutalt! Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag känner. Men lycklig är jag! Så ni vet :)

Ämäliä <3 Christoffer = galetsant + för alltid! <3


/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards