SystrarnaWester

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 19:55

Min första tanke när jag läser rubriken är att jag har inte haft någon bästa vän.. Vänner har jag haft, absolut! Och mycket goda vänner dessutom. Men jag kan inte tycka att jag haft någon "bästa" vän sen jag va liten å gick på mellanstadiet typ.. Då hade jag en "bästavän" , vi böt sånadär halsband å hade ett halvt hjärta var. Gjorde massor tillsammans osv. Sedan "gjorde hon slut" med mig som bästa vän. Sedan dess har jag inte haft någon sådan vän.


Jag släpper inte någon så djupt in på livet. Jag litar inte så pass på folk att jag kan berätta precis allt. Det finns ingen som jag kunnat prata med om precis precis allt. Nu har jag Stoffe i mitt liv och han är så nära en bästa vän man kan vara. Jag har även en killkompis som heter Niclas som är som min bror. Han är en grymt bra och nära vän. En som bryr sig. Som hör av sig. Som jag litar på och han litar på mig.


Vänner det har jag och jag uppskattar verkligen mina vänner! Jag vet att dom finns där även om vi inte hörs varje dag.


Om det inte måste vara en människa så har djuren varit mina bästa vänner genom många år. Givetvis min hund Atlas som följt mig genom många år. Han har och är min bästa vän <3

Som ung tonåring hade jag min ponny Lady som min bästa vän. Givetvis så va ju min lilla ponny allt.


Jag hoppas att ni nöjer er med det svaret :)


   

Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 19:42

När jag kom till stalleet började jag med att mocka å fixa allt annat. Sen skulle jag hämta Karre från hagen, men upptäckte att han tappat ena bakskon. Suck tänkte jag å släppte in han i hagen igen. Tog Pim istället. Borstade åså och när jag skulle kratsa hovarna så ser jag att ena skon liksom har "åkt bakåt".. De såg konstigt ut och jag fick inte dän skon (hon var ju själv i stallet och hade ingen större lust att stå helt stilla). Typiskt. Vågade inte chansa å rida när den satt så. :( De kändes lite snörpligt.. Fortfarande ljust ute men inga skor som satt där dom skulle.

Vart lite sne på de så åkte hem en stund. Va för tidigt för att ta in dom.


 

Lagade mat å greja lite när jag kom hem.

Sen åkte jag å tog in pollarna. Kollade på Karres hov och det såg inte ut som att den blivit så trasig iallafall. Hoppas det går bra att få dit skon när hovis kommer.


Nu hänger ja framför tvn bara. Ska snart gå å duscha, börjar jobbet klockan 4 imorgon bitti såå ingen sovmorgon här inte!


              

Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 19:00

Här kommer resten av grejerna, som jag hittade just nu. 

Jag är så otroligt fäst vid dom flesta sakerna så det är lite så lätt att "släppa taget". haha. ja, ni vet väl själva hur det är! ;) Det kaan ju vara bra att ha! utiiifall nått händer eller går sönder.. 
Ja visst, så då behövs det absolut 10 fleecetäcken och 50 schabrak som bara ligger ;) 




 

Vitt schabrak storlek full. luddig kant. Använt men fint skick. 50 :-


 

Gult hoppschabrak 17". solblekt men helt. 

20 :-


 


Mias Hoppschabrak 16". Beige med mörkbrun och guld kant. kanonskick! 

80 :-



   


Ofodrat regntäcke storlek 135. Helt förutom att fästet för ringen till bensnörena har dragits sönder men det sitter kvar bra fortfarande, går att lagas om man vill det. 
Klicka på bilderna för att se dom i större format. 

150 :- 




 



Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 18:42

Visst var det kallt ute, men inget jag märkte av så jättemycket, eftersom vi höll igång rätt så bra. 
Travade igång en bra bit sedan galopp i både höger och vänster längs den långa grusvägen. 
Han skötte sig kanonbra och lyssnade bra. Pigg och framåt och glad häst. 

Kortfattat en härlig och intensiv ridtur. nöjd häst och nöjd ryttare.   


Känner mig rätt så nöjd med veckoplaneringen, och dressyren på onsdag blir för Kerstin. perfect. 


 

våren och sommaren känns efterlängtad nu..

 

 

Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 17:00


här får ni se en film från i höstas när jag löslongerade Sune. 

Fast det är bara i trav på den här filmen. 
ska göra en bättre så småningom så ni får se alla gångarter. 

Mot slutet i filmen sätter jag mig på huk det är då han kommer fram till mig. 


 



Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 15:37

Idag tänkte jag vi skulle ut och konditionsträna. Innan det blir för mörkt så mockningen får bli efteråt. 

Vet en jättebra lång grusväg som passar kanon till konditionsträning, speciellt på vintern för den kan va rätt så hård annars, så upp och iväg! nu ska vi få upp flåset! ;) 

 

Annars ser veckan ut som så att det blir..

Tisdag Markarbete

Onsdag Dressyr

Torsdag Rida ut

Fredag dressyr/markarbete


Sedan i helgen är det hoppträning för hela slanten, två dagars. ska bli riktigt kul! 

Hur ser eran vecka ut? :) 

 




Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 10:15

Jag lovar (läs ska försöka!) att kolla igenom grejerna idag. Se vad som jag kan sälja och vad jag ska ha kvar. Kommer finnas allt från sadelgjordar till täcken, å lite däremellan.

Håll ut, ska försöka få ut de ikväll! :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 21 januari 2013 08:32

fuula glasögon! Blä va ja hatar å ha glasögon! Beställde ju nya linser före nyår. Igår äntligen fick ja ett mail att som skickat dom *wihoo*

Då borde dom komma nu i början av veckan. Det gillas stort!

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards