SystrarnaWester

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie & Malin - 31 mars 2013 10:10

Varför sova en söndagsmorgon, när man kan gå upp tidigt och åka å hämta hö till 3 hästar.. Vi är duktiga minsan, jag & Anna! :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 31 mars 2013 10:00

Gårdagens tävling resulterade i två felfria rundor!

I första klassen (1m) så hade jag för dålig galopp. Jag red inte efter min plan och vart arg på mig själv - va höll jag på med!? Karre räddade oss, han gjorde så gott han kunde.

I andra klassen, debuten (1,10) så hade jag mer jävlar annama i mig och red som jag skulle! Inte helt klockrent, men godkänt. Bättre språng, jämnare flyt och bra känsla. Satan va skönt de kändes att sätta nollan på första 1,10n för honom :)
Jag är väldigt stolt över min Karre <3

/Emelie

Av Emelie & Malin - 29 mars 2013 15:09

Igår hopptränade jag för en ny tränare, linda lejon.

Hon var riktigt bra! Förklarade bra och vi fick bra hjälp. Bra övningar.

Riktigt nöjd!
Har ju inte hoppat på flera veckor så väntade mig en Sune i överlyckligt extas. Och visst var han framåt o sådär. Men det blev bättre så småningom.

Övade på balans och rakriktning.
Lite travbommar, linjer och serier.

Tyvärr inga bilder men vi var turkosa :-) super snyggt!

/Malin

Av Emelie & Malin - 29 mars 2013 15:01

Lite vårnytt i hästgarderoben! :-) matchar perfekt till mitt turkosa schabrak.

Och nu verkar det även som våren är påväg! Hur underbart är inte det? :-)

/Malin

Av Emelie & Malin - 29 mars 2013 14:31

På väg , och laddar upp med en monster :o borde inte dricka dom, men kan inte låta bli.. Inte idag iallafall. Behöver massor med energi så jag orkar rida ordentligt ;)

Håll tummen nu att jag inte ramlar av!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 29 mars 2013 13:11

När jag kom till stallet (senare än vad jag tänkt!! Försov mig..) så gick hästarna utan täcken en stund :) för att lufta pälsen och få i sig lite D-vitamin.

Karre & Ludde tyckte det var såå skönt! Dom stod och kliade varandra massor :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 29 mars 2013 13:09

Karre har fått komma ut och röra på benen. Pigg va han minsan! Tog sällskap med Anna & Knobben , mycket trevligt :)
Allt är smörjt och packat tills imorgon.
Behöver inte åka så tidigt till tävlingen, är 2 klasser före mina så tror vi åker runt 11 kanske. Så jag tänkte knopps imorgon innan vi åker :)

Nu har ja fått i mig lite lunch och ska snart åka till gyttorp för att rida lite hästar & ponnys!

Underbaaraa fredag! :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 28 mars 2013 23:30

Sitter i soffan nyduschad. Försöker rensa tankarna och få lite ordning i skallen.. En dag i taget så att jag hinner med haha :)

Imorgon ska jag till stallet tidigt, rider Karre och packar åså till lördagen. Sen efter lunch ska jag till ridskolan och rida lite pollar :) om det blir alla som vi pratade om så är det 5 stycken. Ska bli intressant att få känna igenom lite, hur dom är att rida åsådär. Allt för att kunna ge så bra lektioner som möjligt! Faktum är att det är lättare när man provat hästen själv. Jag brukar aldrig tacka nej när någon elev frågar om jag kan prova dennes häst.

En dag full med häst alltså! Får se hur mycket jag hinner blogga. Visst hade det varit roligt med lite bilder från ridskolan också? ;)

Nej, tack och Godnatt Goa läsare!

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards