SystrarnaWester

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie & Malin - 3 mars 2013 07:47

Jag ska alles strax byta om och sedan åka till stallet. Ska rida ut tsm med Anna idag. :) vi tänkte ta en längre tur, och det ser tillåmed ut som att vi har vädret på vår sida! Härligt :)

Igår höll vi på konstant å byggde hemma.. Vi ska fortsätta en stund idag också. Det är mycket special - så det tar tid allting. Men fint kommer de bli ;)

Nu har ja tvingat i mig smörgåsen nu drar ja. Tjoho ;)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 2 mars 2013 13:07

Jag sa ju igår att ni skulle få se bilder från löshoppningen, så vart det inte riktigt.. Jag hade inte tid att stå och filma/ta kort samtidigt som ja sprang med hästarna :p

Men vi ska nog göra det snart igen så då ska vi vara en till då blir de bättre.

Karre hoppade klockrent över 140. Jäklar vilken teknik han fått :) va grymt å se min lilla bäbis flyga över utan att tveka och utan problem. Han får det att de lätt ut liksom :) vart så stolt över honom! :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 2 mars 2013 11:51

Börjar dagen i stallet. Det är klart för kvällen i stallet och Karre har fått ett ordentligt träningspass på travbanan. Mkt sidförflyttning vilket va såå jobbigt å han tyckte ja va ett riktigt pain in the as! Men ja fick igenom det jag ville. Jobbade mkt med övergångar & tempoväxlingar också.

Nu är det bara stretching kvar sen får han gå ut i hagen igen:) då ska ja hem å fortsätta måla å greja.

/Emelie

Av Emelie & Malin - 2 mars 2013 11:16

Underbar dag!

Fullt upp. Solen skiner. Idag är första dagen på nya livet.

Av Emelie & Malin - 2 mars 2013 10:00

 


Jag tänkte lämna en liten utvädering om det här schabraket. 

Det är ju grymt snyggt! det lär ni ju hålla med om. ;) 


Dock så gled det bak väldigt lätt på tävlingen förra helgen. Riktigt tråkigt, men verkar inte göra det för alla har jag hört. Kanske blir bättre med gelpad under? Vem vet. 


Så Hiss för utseendet. Passar riktigt bra på fuxar tycker jag dessutom :) 

Men Diss för att det åker bak. Skulle funnits band åt sadelgjorden åtminstone. 


 

Av Emelie & Malin - 1 mars 2013 22:03

CR 90 cm 
felfria

Riktigt nöjd med rundan. Kontrollerat och lugnt. 
Kom tokigt på nått hinder men ändå nöjd för vi har kommit så långt sedan starten! 



1m med omhoppning. 0+4 fel. 

Nöjd även här! Rivet i omhoppningen tar jag på mig. Kom tokigt och tröck av för tidigt, men ändå, riktigt nöjd. Han var så fin! 



Blir så glad när man ser på filmerna efteråt, att Sune har öronen framåt precis hela tiden. han älskar verkligen att hoppa. Sen även alla framsteg som man ser. Det peppar en verkligen till att fortsätta kämpa! 


 

Av Emelie & Malin - 1 mars 2013 20:11

 



Nattad Sune. Tänk att man kan bli så lycklig av en häst. Älskade djur, fantastiska djur! 


Känner mig dessutom mycket bättre, skönt! 
Väntar med glädje på morgondagen då vi ska sätta igång. Ska bli superkul! Fick nycklarna till nya lägenheten idag :)) 


Jag är verkligen en sån som tycker om att flytta. nu låter det som att jag gör det hela tiden, så är det inte. Men jag älskar att möblera och ställa iordning alla prylar! inredningsgalning, lite kanske.. :) men det är ju kul! :D 


Nu ska jag ta en lugn fredagskväll, med datorn i knät. lugnt, skönt, mys! 

och självklart se farmen senare! ;) 


 

Av Emelie & Malin - 1 mars 2013 12:06



Hittade lite gamla bilder på datorn, oj vad det väcker minnen! 
Och det ska jag självklart dela med mig av.

 

Första lokala tävlingen för mig och c-ponnyn Lady i Folkkärna RS.
Tror vi hoppade LD och LC med laget, säterbygdens ridklubb. 

Riktigt nervöst, men kul! 


bästa ponnyn, Lady! :) 
Hon är i livet än idag, sisådär 22 år gamal tror jag. 

Hon har gett en mycket genom åren! 



 

En ännu äldre bild på mig och Emelie, visst var vi söta? ;)

  

 
Jag fick en galen idé och skaffade en get och en killing. Fia och Thelma. 
Det var roliga tider, haha! Det skrattar vi mycket åt idag. :) 



 

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards