SystrarnaWester

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie & Malin - 10 mars 2013 22:11

Har lite grejer jag vill bli av med.

Regntäcke 135 ljusblått. Helt förutom att spännet lossnat lite bak vid bensnöret. Sitter ju fast och går lätt att sy fast. 100 kronor

Peewee bett storlek small (10-12 ca)
Nypris ca 600 kronor. Bud!

Tränsbett i mässing

Ridspö 10 kronor

Träns svart med gummityglar
Träns mörkbrunt med vävribbtyglar.
100 kronor st

Lädergrimma
Sadelskydd i fleece
Benskydd
Schabrak
M.m m.m

Fråga gärna om ni undrar något.
/Malin

Av Emelie & Malin - 10 mars 2013 22:00

Nej men.. Hej! :-D
Var ett tag sen men skall bli ändring på det. Promis! ;-)

Största flytten klar. Ska sälja iväg lite möbler sen städa klart. Skönt o få bort en kostnad.

Om ni inte har hängt med (vilket kan ha varit svårt då jag inte berättat så mkt ). Men jag har flyttat till Borlänge i en ny lägenhet tillsammans med Johan. Det känns så bra! <3

Sune tog jag med mig. Har stallet på gården vilken är riktigt skönt. Kändes riktigt tråkigt att lämna hedenslund men det fick bli så. Har ju ridbana iallafall, bättre än inget. Men saknar gamla stallgänget så in i bomben!

En vecka kvar på mitt jobb också,sen ska jag ta truckkort! :-) har sagt upp mig på jobbet nämligen av olika skäl.
Men det känns jävligt bra iallafall. Det är ju huvudsaken.

Natti för idag så hörs vi i morgon.

// Malin

Av Emelie & Malin - 10 mars 2013 18:28

Har varit till ridskolan och träffat dom där och pratat igenom en del. Såå positivt å är sjukt taggad inför de :D dom var positiva och det känns jättebra! :)

På förmiddagen red vi ut på en lite längre tur. Karre tyckte det var riktigt skoj :)

Nu väntar lite jobb hemma och snart insläpp av hästarna.
Hoppas ni haft en bra helg :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 mars 2013 23:20

Klev upp halv 4 imorse (om de kanske tillåmed va lite tidigare) , i vilket fall så tycker ja de är godkänt att slänga sig i säng nu.

Va dessutom så ambitiös så JAG cyklade till å från stallet :) kändes faktiskt jäkligt bra. Å de tar inte farligt lång tid heller. Vet med mig själv att jag måste bli bättre på att träna mig själv också. Vill jag bli en duktig ryttare så måste jag göra det helt enkelt.

Laddar inför att hålla hoppträning imorgon, 2 i första gruppen och 3 i andra , skoj! :)

Red igenom Mr K ordentligt idag. Både ups and downs. Glp ombyten funka inte alls idag, han bara lätta i rumpan å hoppade ikring. Men han lyssnade sjukt bra på övergångar och skänkelvikningarna! :)

Nej sängen va de. Natti natti :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 mars 2013 09:02

Nu så är det lossat och klart i Göteborg. Måste stå still i en kvart till innan ja kan åka 4,5 timme hem igen ;)

Bjuder på en bild på två vänner
-monstern så jag håller mig vaken
-och den lilla lurviga saken som satt här i lastbilen. Sjukt söt ju ;) vet inte va de är för något eller va han heter, men han va mjuk :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 mars 2013 04:31

Jag började jobbet före 4 idag. Fredags feelingen har inte vaknar än, men de kanske kommer. :)

Igår fick Karre komma ut i skogen och bara mysa. Jag red barbacka och höll mig kvar trots lite bus ;)
Sen red jag Ludde, de gick bra men han va mkt stelare i v.sida Får se om ja kan jobba mer med de idag.

Tänkte eventuellt åka till ridhuset och hoppa lite idag. Får se vad klockan blir, men ska verkligen försöka med det.

Nu ska ja fortsätta resan till Göteborg..

Ha en fin fredag allihopa!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 7 mars 2013 00:25

Får snart ett TILL schabrak! Ett JW, sammet.. Kunde inte låta bli. Begagnat å billigt ju =}

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards