SystrarnaWester

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 20:49

Tisdag (idag) - Ridhuset och dressyr/markarbete

Onsdag - Uteritt med trav & galopp i låg form

Torsdag - Vila/Promenad

Fredag - Markarbete Ridhuset

Lördag - Hoppning Ridhuset / Långritt med konditionsträning

Söndag - Uteritt med kondition & klättring


 


   

Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 19:45

I december köpte jag ett schabrak från Lamicell, ett turkost. 


Tycker Sune som är fux passar riktigt bra i det!  


 



Har också sett att det finns benskydd i samma färg, från samma märke. 

Måste få tag på dom! 

Tycker det är lite fräckt med färger som syns lite mer, dock ska det inte vara för mycket! 

 


Kul med variation! 


 


Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 19:28

 

Sommar.... 

 

 


Nu är det dags att åka till någon som jag håller väldigt mycket om. min vän. <3 

J<3

 

 


Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 18:23

 



Ja, idag stod åter igen markarbete på schemat. 

Jag la ut travbommar på volt. 

två bommar med 13 meter emellan och ett sockerbitshinder på mittlinjen. 


Han var riktigt fin och LUGN i början. allt flöt på riktigt bra. travade först över bommarna med relaterat avstånd. sedan saktade jag av till skritt precis före bommen och vidare i trav och sedan skritt över nästa. 

Han lyssnade bra och kändes mjuk och följsam. Tog det även i galopp. 


Sen började vi skutta över lilla hindret, då taggade han till. 

tog trav på volten med bommarna sen red jag i en åtta på hindret. 


Riktigt nöjd med passet, det börjar ta sig mer och mer. 


I morgon blir det dressyr, Kerstinträning. Hoppas det går bra. :) 

ska iallafall bli kul! 

 


Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 12:07

Bilden får tala för sig skälv.. Maah! Ta mig härifrån :O


/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 11:05

Fortfarande inte lastat.. Klockan är 11 och vi har stått här sen 7. Jippi.. Datorn hade kraschat så vi får vänta vidare. Jag blir så rastlös!! :O


/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 09:50

Tiden läker alla sår sägs det. Men jag saknar henne lika mycket idag som dagen då hon åkte. Jag saknar att få mysa med henne, borsta henne och krama om hennes varma hals.

Jag saknar det förtroende hon gav och den tilliten som växte. Jag saknar att höra henne gnägga på morgonen och jag saknar att se hennes framsteg.

Jag saknar att sitta på hennes rygg i hennes lugna fina galopp. Jag saknar henne. Hela mitt hjärta saknar henne. Varje dag ångrar jag att jag sålde henne. Varje dag. Samtidigt är jag glad att jag sålde henne så att hon fick en ny chans i ett nytt hem. Men som jag saknar henne.

<3

/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 januari 2013 08:09

Sitter för tillfället i lastbilen och väntar på att få lastat. Jag hoppas materialet kommer snart så att det inte blir muppigt sent idag =/ jag har bokat ridhuset halv 5 så de får inte bli för sent helt enkelt.

Igår vart det ganska lång arbetsdag. Vilket betydde inte mycket tid hos hästarna, det var mörkt å regnade. För att spara tid så tog ja karre som handhäst och red på pim. Skrittade dom i drygt 40 min iaf. Inte så mysigt väder men dom fick iaf röra sig lite :)

Hm.. Undrar ja om ja skulle blunda en minut eller två medans jag väntar. Vi hörs :)

/Emelie

bilden- stallkatten Sune myser å kramar mitt ben!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards