SystrarnaWester

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 20:38

 

Jag tror på dig min vän!

Tillsammans ska vi visa dom att du är lika mycket värd

som hästarna med toppen stam.

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte dig.

När jag är lessen får du mig glad och varje dag får

du mig att skratta. Dina tokigheter gör dig till de du är.

En häst med stor personlighet!

Jag tror på dig min vän och vi ska visa dom <3


 

Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 20:12

Det blir en ledig onsdag för min del! :) Lastbilen ska in på verkstad, passar på när det är lite att köra å istället för att ja ska stå där å hänga fick ja min lediga dag imorgon. Inte gråter jag för de. ;)


Ridhuset är bokat imorgon klockan 10.00 Ska rida markarbete, rida igenom honom inför träningen på torsdag. Kollade tiderna nu och jippi.. jag tränar klockan 20.00 Kanske inte är sent om man bor i närheten.. Men för min del betyder det seeeeent... 20.00-21.30 tränar vi sen har jag ca 1,5 timme hem.. Tillbaka i hällefors i bästa fall runt 11.. sen lasta ur häst å grejer å ja allt som ska göras efteråt ni vet. Pust! Men men. Va gör man inte för att få träna?


 


Nu glor vi på tv, haha eller jag gör. Älskade Stoffe han har somnat som vanligt ;)

Ska även åka till Filipstad imorgon å gå in på banken. Sen blir de kanske lite städning å pyssel hemma skulle ja tro.

OM jag kommer ihåg ska ja kolla igenom alla grejer i stallet, va jag ska ha kvar å va som ska säljas. Så håll utkik för det kommer en bloppis så småningom!


      

Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 18:37

Hejsvejs! 

en glad malin med ny kämparglöd! 
Jäklar vad bra han gick idag! 


Provade ju novabettet, och visst blir det inte skillnad pangbong när man byter bett. 

Men, jag märkte skillnad redan första gången. han bet inte tag i bettet en enda gång, slog inte alls med huvudet som han brukar göra mot slutet. Visst var han framåt och pigg, men inga dumheter alls. så glad!   


Novabettet ska jag variera med tränsbettet i gummi, sedan ska jag även köpa fler olika med gummi eller äppelbett. blivit riktigt dålig på att variera bett på sistone, vilket man ska göra. 




Idag red vi som sagt markarbete. Jag la ut en serie med bom, litet hinder, bom, litet hinder och bom. 

Använde bara sockerbitar så det var inga höga höjder alls. Men han hoppade det riktigt fint mot slutet bara jag sitter ner och rider som jag ska fixar han det hur bra som helst! 


sen hade jag en linje med två räcken. drog ut vattenmatta och två "lådor" under vadera hinder. dom tog han också kanonfint, nöjde oss vid 95 cm. 


red allt som i en liten bana med linjen och serien mot slutet också. 


Jättenöjd med passet och ser fram emot hoppträning i morgon!   


 

Blåa: räcke med vattenmatta

röda: räcke med lådor under

mörkröd: bommar

gula: sockerbitshinder



 

Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 12:15



 


Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 10:23

Vad tycker ni om mobilinlägg? Är det okej? Inte? För det mesta blir det inlägg från mobilen för min del.. Är ju ofta på springande fot så för att kunna uppdatera blir det såna inlägg. Jag hoppas att ni tycker att det är okej iaf :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 10:00

Seriöst, ja tror solen gömmer sig för mig.. Den visade sig en kort stund igår samtidigt som ja va inne på verkstan, och försvann lika fort innan ja ens hann komma ut.. Idag snöar de hos mig iaf. Har praktikant med mig idag så han fick köra nu. Skönt å bara sitta bredvid å pilla på telefon :)

Får se hur lång arbetsdagen blir. Ikväll ska jag & Stoffe bära ut all ved ut transporten å kapa veden. Ser det som ett tränings pass ;)

Ha en löövly dag!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 15 januari 2013 07:39

På gång till jobbet. I eftermiddag har jag bokat ridhuset vid fyra så då blir det markarbete. 

Ska hoppträna i morgon igen :) skoj! 

Jag tänkte börja prova med novabettet, få se hur det går och känns. hoppas på det positiva! 



Sen någon dag framöver tänkte jag rensa bland alla saker i stallet jag har ordentligt. Nu ska det verkligen sorteras. bort med det jag inte använder. så en bloppis är inte helt omöjligt ;) 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards