SystrarnaWester

Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 11:15

Förut var jag med i ett "projekt" som kallades Team Hästliv. När jag flyttade till Hällefors så vart det alles för långt så jag kunde inte vara med längre. Vi va uppe i Rättvik, oftast var det lördag-söndag. Det som jag tyckte var så bra med detta var att det va träning 2 dagar efter varandra. Lördag kväll/em och Söndag förmiddag. På lördags kvällen brukade dom ha "teoripass", samtal med tränaren. Det fanns möjliget att stalla upp hästen över natten och vi red i stora körhallen. Ungefär en gång/månad tror jag det var vi träffades. Man fick ut mycket av träningarna och det var riktigt skoj! Kanske kunde maila örebro distriktet och kolla om dom har något liknande..


  


Filmen är från en av träningarna där. Jag hoppas vi utvecklats lite sen då iaf. Jag tror min ridning blivit bättre, lite iaf :)

 

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 10:17

Befinner mig på arbetsförmedlingen, men de verkar segt här.. Ja ska bara skriva in mig och få svar på någon fråga. Får se när ja får åka härifrån :p

Transporten är full i ved som ja måste bära ut helt själv .. Stackars mig. Ja får se de som träning!

Halv 4 har vi bokat ridhuset. Får se vad jag ska hitta på för övning. Lite lagom träning, inte för hårt men ändå att jag kan hoppa igenom honom lite inför lördagen. Ska bli riktigt kul att träna igen. Känns som de va 175 miljoner år sen!

Hur ser eran dag ut idag? :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 08:00

Jag har haft Primrose (Pim) i mitt liv i ca 7 år. Vi har haft massor med upps and downs genom åren.

Hon är en speciell dam med mycket humör. Otroligt känslig dessutom. Jag har lärt mig mycket tack

vare henne. Det är jag otroligt tacksam över. Men nu är vår resa slut..


 


Jag lämnar tillbaka henne på grund av tiden och ekonomin. Det var inget givet beslut utan det har tagit emot att inse att det inte funkar. Med heltidsjobb, satsning på Karetino, husbygge + alla andra vardags sysslor så hinns det inte med. Och hon är ingen häst som bara sja stå och gå ibland. Lämnar jag tillbaka henne så har jag mer tid till allt annat och kan satsa för fullt på Karre.

Alla som har häst vet att det kostar. I och med att vi bygger ut huset och renoverar den gamla delen så går pengarna åt.


 

Jag kommer sakna "min" fina flicka. Men hon stannar iallafall i "familjen".


       

Av Emelie & Malin - 31 januari 2013 07:09

Då det här är gårdagens inlägg så berättar jag min dag igår. 


Vaknade och gick upp halv sju. fixade ordning mig, åt frukost och satt här vid datorn tills det var dags att åka till jobbet. Jobb 8-15 sen åkte jag direkt till stallet :) 

mockade, fixade allt annat och red ut. 

Hem från stallet igen, dusch m.m sen jobb återigen. Efter jobbet for jag till Johan o somna på soffan. ;) 


oootroligt intressant dag, inte det minsta!! 
Men jag lovar jag brukar ha mkt mer intressantare dagar.. ;) 

   

Av Emelie & Malin - 30 januari 2013 20:54

 

Primrose & Silver Lady

Underbara tjejer båda två. Så olika personligheter men lika älskade. Snart kommer dom inte finnas i mitt liv mera. Sillan saknar jag redan varje dag och snart Pim också. Livet är tufft ibland. Man tvingas ställas inför tuffa beslut och val och då får man göra det bästa av situationen. Det viktigaste är att hästarna får det bra. Sen att jag sörjer dom är en annan sak. Bara dom har det bra. Tufft och hårt - men mest rättvist.


     

Av Emelie & Malin - 30 januari 2013 20:45

Plus & Minus i livet just nu!


+

1. Nu kan jag snart börja träna Karetino ordentligt!

2. Både jag & hästarna trivs toppen i stallet. Bra träningsmöjligheter!

3. Min Christoffer. Vad vore jag utan honom. Mitt livs kärlek <3


-

1. All ovisshet med jobbet.

2. Att vara så långt ifrån mina vänner..

3. Att jag skiljs från Pim i slutet av denna veckan.


 


        

Av Emelie & Malin - 30 januari 2013 20:15

Amigo Sommar/stall/transport täcke. Tunnt, HELT NYTT, endast provat. Är osäker på storleken, men tror det är 155. Då det är för stort för Karre. Kan passa häst som har 145 om den är grövre. 250:-


   

Ett riktigt mysigt täcke i superfint skick! Endast användt i transporten. Som ni ser är hela insidan teddy. Perfekt för svettig eller frusen häst! Storlek: 135cm  400:-   SÅLT

 

Till vänster- Ländtäcke, grå & svart rutigt. Ull. användt, men helt och fint! Full. 50:- SÅLT

Till höger - Ridtäcke. regntätt och med mysigt foder!Men lite reflex. Endast användt 2 ggr.Storlek:Cob nypris 795, mitt pris- 250:-

   

Fleecetäcke, brunt med blå stjärnor. Användt, men helt och fint! Storlek: 135cm. 80:- SÅLT


Transportskydd, användna men fint skick! Storlek: Cob. Passar även liten häst. 200:-


 

Domani Termotäcke, riktigt tjockt!(mins inte hur många gram, men tjockt är det!) För den frusna hästen eller den som står i utebox kanske? Helt och fint. Storlek: 135cm.  200:-  SÅLT


 

Regntäcke, helt men smutsigt på bilden som ni ser. Skulle behöva impregneras. Tunnt utan foder. Storlek: 135cm. 100:-


 

Skydd Event med ludd. Användna men hela och fina. Dock lite smutsiga på bilden. Storlek: M  200:- SÅLT


 

Grått schabrak med marin & silver i kanten. Användt ett fåtal gånger! Storlek: Full   150:-


 

Dressyrschabrak. Lite urtvättat men helt! Storlek: Full   50:-    SÅLT


   

Allroundschabrak (Mias RS)  med logga på sidan. Använda hemma i skogen kanske? Helt! 50:-


Vitt schabrak, helt & fint! Insidan är av frotté. Allround-Full eller Dressyr-Ponny. 50:-

 

Vitt schabrak, användt och det syns på bilen, mörkt efter sadelgjorden, dock syns det inte då det sitter på.

50:-


 

Stigbyglar som är "ledade", böjbara. Hjälper att få vinkel (bra för knän!) Stigbygelplattorna ingår ej. 200:-  SÅLT


 

Brunt schabrak men fin kant. Tillhörande Luva. Gold Medal (från hööks). Nästan som nytt, användt endast på tävling. Storlek full på både schabrak & Luva. Säljs tillsammans för 150:-


 

Lila schabrak med tillhörande luva. Från Horze. Helt och fint! Storlek Full. 100:- 

   

Marinblått med vit kant från sjöhagen. Som ni ser på bilden har den vita kanten "ploppat ur" på vissa ställen. Kanske går att laga annars är det helt och fint skick! 50:-


Gråa fleece lindor 4st. Hela och i fint skick! 50:-

Marinblåa elastiska lindor 4st. Passar även ponny då dom inte är så långa. 30:-


 

Fårskinnspadd, använd mycket men hel och håller formen så fungerar fortfarande! Storlek: M ( Passar sadel runt 16")

100:-


   

Förbygel med martingal. Glen Gordon. Hel och i fint skick! Svart med mässingspännen. Storlek:Full  150:-


Det var dom grejerna jag hittade idag och hann ta bild på :) Allt finns i Hällefors. Det mesta kan skickas, då står köparen för frakten. Bud är välkomna om inte priserna som är satta behagar ;)

Nästa vecka (fre,lör eller sön) kommer jag att åka till säter. Jag passerar Kopparberg, Grängesberg,Ludvika,Borlänge & Säter. Kan då ta med så kan vi mötas efter vägen så slipper ni fraktkostnad om det skulle funka.


har även träns och några bett att sälja. Pluss lite annat , så söker ni något speciellt-fråga! :)


 

Av Emelie & Malin - 30 januari 2013 17:19

Har precis duschat. Snart iväg på jobbpass nr 2. :) 


Red ut idag, blåsigt var det och Sune blev på tå minsann. eller.. på hoven.? haha ;) 

När jag väl kom in i skogen kom jag och tänka på att det sägs att det finns vargar i skogen där!

blev lite smått nervös och såg o syne både här o där. och det kände ju givetvis Sune så kan hängde på o nervösa med mig. haha. Men det gick fint. jag slog på lite musik på mobilen så vi inte skulle överaska några djur. 

sen satt jag o prata med Sune o vissla, sjöng. och se här, Im alive! ;) 


Såg faktiskt älgspår, fränt :) 




 

höst..



Nu är vi anmälda till årets första tävling! Avesta den 23 februari. taggad till tusen! 

och innan det blir det pay n jump den 10 februari. 

gudars, stavade fel på februari båda gångerna. det blev både fabruari och februeri..haha! 

 

 

 

 

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards