SystrarnaWester

Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 21:14

Som dom flesta fredagskvällar hamnar vi i soffan. Hann iallafall inta lite mat innan vi vart som förlamade haha :)

Älsklingen min har somnat under filten. Jag håller mig vaken än så länge. Sitter och funderar på vart jag ska rida imorgon. Det får nog bli en tur ut i skogen.

Har ni några planer för helgen? :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 17:43

Ja okej.. Imorse hade jag jeans & tröja innan jag böt om tills ja skulle till stallet. Det var kallt, jag frös så jag klädde mig ordentligt.

Bh & trosor ofc. Vanliga strumpor ,långkallingar och linne.

Underställströja, varma ridstrumpor och benvärmare.

Sen hade jag ett par mjukisbyxor och en stickad tröja.

Över det ett par raggsockor och ett par mjukisbyxor till. Även en till tjock tröja.

Sen halsduk, jacka och mössa! :)

Behöver ja säga att ja såg ut som en michelin gubbe? ;)


Nån bild på det bjuder ja inte på haha då får ja ju verkligen skämmas!


Just nu, sitter jag med (ja underkläder fortfarande) jeans och en huvtröja.


Kändes som ännu ett bright inlägg ;)

 


Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 16:19

 

en bild från häromdagen, med grimman på sne.

 

 


Hemma från älskade Sunis. bara mockning och lite mys i hagen. han fick en morot och lite kel när jag plötsligt kommer på mig att han har fått av sig grimman. haha. så det blev även en snoa runt hagen för och hitta på den. 

nemas problemas. 


Trökigt som fän att inte hinna rida idag. hade gärna gjort det inför helgens hoppning. men vad gör man inte? :) 

Dags för jobb snart igen, after work! :) 

Sune är en sådan häst som mår bäst av att gå mycket. Vi får den bästa ridningen av att hålla igång, ingen häst att vila i from om man säger så. ;)


nåväl. Fredag, heela dagen. 
Hörs o syns gott folk! 

Nu ska jag ta tag i den lilla högen med räkningar.. alltid lika kul.

 



Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 15:41

Det var inga problem att få Karres bakskor på plats, skönt!
Jag stod å velade bra länge efter att hästarna blivit skodda , om ja verkligen skulle ut och rida eller inte. Pratade med en god vän i telefon, hon peppade mig så det vart en tur iallafall ;) känns skönt nu efteråt!

Ingen av dom får ju tränas hårt nu ( efter vaccination) så jag red barbacka på Pim och hade Karre som handhäst. Red på travbanan, skritt och jogg i några varv. Ingen super tur men 45 min höll vi igång iaf. :)

Nu ska ja byta om och sen åka å möta upp Stoffe så vi kan handla byggsaker.

Ikväll vart de pizza ändå! Och den kommer smaka jävligt gott! Har inte ätit nån lunch ju :)

/ Emelie

Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 11:03

Rider ni fastän det är såhär kallt? Har ni någon gräns när ni tycker att det är FÖR kallt? Vart går den gränsen isåfall?

Kom igen och svara nu, jag är bara nyfiken :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 11:01

Iallafall känns det som det! De va inte de minsta lätt att ta sig upp imorse. Kallt som in i heelveete.. Så kan de va när man bor i en kåk m dålig isolering å gamla fönster. Men det ska det ju bli ändring på i sommar! :)

Nu på fm så eldar jag, tvättar lite och söker jobb för fullt. Har även varit ut med Nellie - oh jisses va kallt de är ute!

Om en stund ska jag bege mig mot stallet. Tänkte mocka åså innan hovis kommer. Får se om ja tar hästarna en och en eller om ja tar dom samtidigt ( för å slippa frysa så mkt!)

Senare under eftermiddagen ska vi till järnhandeln å köpa mer till källaren. Så kvällen tillbringas förmodligen där ;)

Hur ser eran dag ut idag?

/Emelie

Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 10:30

Känns som det här kommer bli ett fruktansvärt intressant inlägg, or not! ;) 


eftersom klockan just nu är snart halv åtta(när jag skriver detta) så är inte listan så jäkla lång. 
Kanske kan berätta vad jag åt igår istället då. good to know.. 


Började med frulle med ett par mackor och äppeljuice. Jag är en sådan person som måste få nått i magen på morgonen, annars får jag ont i magen o goes bananas. nejdå.. inte riktigt så illa. Men frukost är rätt så viktigt för mig. 

Lunchen då, på jobbet. Så skönt att slippa matlåda på jobbet då vi såklart tar av lunchbuffén. :D Järpar med gräddsås och lingonsylt. namnam.. 

Mot kvällen blev jag lat och *erkänner mina synder* köpte en pizza.. oj då.. 

Men den var go den å. ;) 


 

Av Emelie & Malin - 25 januari 2013 07:10

Kerstinträningen i onsdags.

Jag har ju inte hunnit berätta hur det gick än. 


Men det gick bra , ska jobba mer med honom med att få igenom honom i böjningen på volten. 
Han skötte sig fint, dock kom det flängiga huvudet efter ett tag. 

det är väl bara att träna träna träna träna. 


Idag är det fredag. Jobbar lunch sen fick jag hoppa in halva kvällen också. klart man ställer upp. dock blir Sune lidande då jag inte hinner göra nånting.. :/ visst kan han få stå men i planeringen var det ju inte så riktigt. 

ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. 


trist. Men i morgon då blir det hoppträning och likaså på söndag. 
Hoppas på en lärofylld helg med bra och roliga lektioner. 



Igår provade jag lite sadlar på Sune. En dressyrsadel och två hoppsadlar. 

Provade rida i dressyrsadeln, kändes hyfsat bra. visst var det ovant men, ska fundera på det :) 

sedan hoppsadeln provsatt jag på Sune. en flatback, den kändes också ovan haha! 
- såklart, egentligen.. 

ska fundera på det och hoppas få provrida i hoppsadeln, så får se dåå..:) 

Hade my som hjälp då jag inte har riktig koll på sadelprovning. 


 



 

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards