SystrarnaWester

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Emelie & Malin - 6 maj 2013 22:55

Nästa tävling blir Leksand 25maj. Då med laget :-) tagga!

Av Emelie & Malin - 6 maj 2013 22:53

Underbara sommardagar, och några fler ska det bli :-)

Hur gick de på tävlingen i söndags då?
Jo de ska jag berätta :-)

Första klassen, 1m, så kändes de inte helt hundra. Fick ett språng med samma känsla av osäkerhet sen i torsdags när vi gick omkull. Rev det hindren men höll oss på tassarna. Gick i mål med fyra fel i grunden.

I andra klassen, 105cm, så red jag mkt bättre! Lite mer ridning och mer mod. Han hoppade jättefint förutom lite vingligt på en linje men fixade det ändå. Kom lite tokigt på sista hindret i omhoppningen så där fick vi ett pet. 0+4.
Mkt bättre runda. Nöjd ändå med han efter allting. :-)

Sen var underlaget inte det bästa, djupt o riktigt tungt på sina ställen.


Det har varit en tuff vecka så idag fick han en vilodag i solen, i morgon blir det dressyrträning för Emma :-)

/Malin

Av Emelie & Malin - 6 maj 2013 22:24

- Jag har ett enormt kontrollbehov vad gällande min häst, hans skötsel osv.
- Jag har dåligt samvete för att jag tycker att jag rider för tränare för sällan.
- Jag saknar mina gamla stallkompisar. Ingen nämnd ingen glömd.
- Jag är en sukker för märkesgrejer inom ridsporten.
- Går hellre i mjukisbyxor än i jeans!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 6 maj 2013 22:02

Nu står Karre i Gyttorp på ridskolan. Det gick bra att köra dit honom och hann även rida en liten stund på ena utebanan. Lite dressyr , lite mjukstart på veckan. Kändes fin emellanåt men lite oriden och vart för djup i formen.
Stretchade honom efter iaf. Gjorde iordning allt så jag tror att det ska vara okej.

Känns lite i hjärtat att ställa honom så långt borta och inte ha koll alls.. Men det ska nog gå bra :)

Det väntar två tuffa veckor för oss båda ;) imorgon funderar jag på att hoppa studs. Annars markarbete. På onsdag blir det troligen dressyrträning.

Kanske ska sova så att jag orkar med dessa intensiva dagar (:

/Emelie

Av Emelie & Malin - 6 maj 2013 12:37

Eftersom jag och Karre blir ensamma i stallet nu i två veckor så kommer jag flytta ner honom till ridskolan. Han ska få stå där dom två veckorna som Knobben är borta. Det betyder att jag kan träna riktigt ordentligt under den tiden!
Dock är jag lite orolig för det är ont om hagar.. Vet inte hur damp han får av att stå i sjukhage.. "/ men hellre ha honom där än att han ska stå ensam :(

Mycket som ska packas och fixas efter jobbet idag! :)

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards