SystrarnaWester

Alla inlägg under september 2013

Av Emelie & Malin - 10 september 2013 21:27

Blev en tur mot kvällen på Mr S. Tänkte ta en repa på nån härlig stubbåker, men planerna ändrades när vi hade sällskap ute på fältet. gruff. 

Sune lyssnade bra, tempoväxlingar, ställde åt båda håll. lyssnade bra! Iallafall före och efter åkervägen. Han vill vääldigt gärna att vi ska springa fort över åkrarna. och en smått läskig traktor som kläckte ut höbalar. 
Mysko enligt Sune. ;) 


Tog lite galoppjobb på åkern hemma vid stallet, kändes mkt bra! dock är det inte den bästa åkern så det blev inte så mycket galopparbete idag. 



Och nu ni!! Har jag första delen av förra veckans fotografering, som jag såklart ska dela med mig av! :) 

tjuvtitt...

     

Av Emelie & Malin - 10 september 2013 11:26

Fyller lilla jag år! :) 


 


Hela 23 år. hipphipp! 


 

Av Emelie & Malin - 10 september 2013 11:17

Skulle vara ledig idag men dom ringde o fråga om jag kunde jobba några timmar, javisst sa ja. 
Så nu sitter jag här, halvt redo för att vara på plats klockan 12.


Morgonen/förmiddagen har gått till kaffe hos grannen Emma, mockning och promenad med Atlas, Emma följde med. :) 

Trodde vi skulle få gå hem utan hund ett tag för Atlas drog in i skogen och var borta några minuter. usch.. 
Som tur var så kom han tillbaka! Han såg väl en hare eller nått. 


sånt tycker jag är så svårt! Hur tycker ni? Dom är olydiga för dom drar men duktiga för dom kommer tillbaks? 
Berömma? Skälla? Ignorera? 

jaja, nu ligger han här på golvet och drömmer iallafall! :) 


 


Efter jobbet blir det till och hämta min ena ridstövel som varit på lagning. Så får *ÄNTLIGEN* rida i mina stövlar igen. 

Det är ingen stor hit med skor och chaps måste jag säga, inte lika snyggt heller ;) 


Emmaträning i stallet ikväll, ska inte vara med men titta på! :) Nästa vecka blir det nog dressyrträning! ska försöka hoppträna också, beror på hur jag jobbar. hoppträningarna är ju på torsdagskvällarna och jag jobbar oftast då :/ 


Uteritt för Sunes del. Kanske hittar på någon stubbåker att rida på. Det finns några här som vi får rida på så det är toppen! Det absolut bästa med hösten! 



 


Av Emelie & Malin - 9 september 2013 21:50

               

Av Emelie & Malin - 9 september 2013 19:39

Som många vet så älskar Sune att hoppa. Och varje gång i början, oavsett hinder eller bom så överhoppar han så in i bomben. ungefär som att "Yes, äntligen! nu kör vi, jag kan det här! " 

Lika så idag, första två sprången på första hindret var enligt han såå stort och såå viktigt att komma över. ;) 



    charmören! :) 





Av Emelie & Malin - 9 september 2013 16:52

Planering för 5 veckor framåt.. Två hopptävlingar och en dressyr. Nu återstår bara för mig att följa den tänkta planen. Om allt går som det ska förstås :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 9 september 2013 15:44

Började dagen med en skön sovmorgon. sov som en stock till kvart i tio, vaknade pigg och utvilad! :) 


Direkt ut i stallet och dricka kaffe o äta frukost - världens godaste baugetter med skinkröra med tjejerna i stallet. hur mysigt som helst! :) 


Sen stod det hoppning på schemat. Emma fotade och Elin agerade tränare. Jag och Emilie red :) 

det gick super bra! riktigt nöjd! mycket styrkeövningar och markarbete. 

måste jobba mer med sunes galopp, så han inte rusar mot hindren. i slutet tog vi ett kanonfint språng på 115 och det kändes lekande lätt! vi flög över och det kändes riktigt bra. 


härliga häst, vad du kan! <3 


 


en gamal bild på oss, kan det vara höst/vinter 2011? minns inte ;) 




Timmarna rann iväg i stallet, tjopp så var klockan nästan tre. tiden går fort när man har roligt! 

Nu ska jag greja här hemma lite grann, försöka få upp två tavelhyllor. få se hur snyggt, och rakt, det blir på egen hand... :O 

Vill även skriva en inköpslista till Ikea och försöka göra en skiss/ritning på nån form av vindskydd/höhus till Sune och Molle. 

Har ni några tips på det?? 
dom går i hagarna bredvid varandra så tänkte om man kan sätta upp nått med ett litet tak och småmaskigt hönät eller liknande hösegel... :S 

hjälp mig! ;) 


 

Av Emelie & Malin - 8 september 2013 22:10

Myser i soffan med gubben min.
Igår hade vi klubbhoppning i Gyttorp. Så roligt att se alla duktiga ekipage :) ponnys & hästar skötte sig bra.
Karetino fick ut och busa i skogen tsm med flingan, skoj så det hette duga tyckte han! Jösses va han bockade och busade..

Idag har vi mest varit hemma och grejat. Längtar till morgondagen! Då väntas jobb och ridning givetvis.

Om någon missat så har jag gått och blivit brunett :o tack för hjälpen Sandra ;D

Bjuder på söta Indie också :)

Red honom i fredags :)

Snart läggdags.
Sov gott hurrni

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards