SystrarnaWester

Alla inlägg under september 2013

Av Emelie & Malin - 8 september 2013 20:41

då var det helg! 
För mig iallafall, helgen är slut för resten av större världen. 

ledig måndag tisdag, inte fy skam! ;) 

I morgon blir det hoppning med dom andra i stallet. skoj! 

kan tänka mig en busig Sune i morgon, inte hoppat på länge nu. 


Idag fick det bli lite longering. 
Provade löslongera honom också, länge sen jag gjorde det med honom.

han lyssnade bättre i hedenslund när vi stod där, i ridhuset. 
Nu var han dessvärre inte lika intresserad och lyssnade inte lika bra. gick bra en stund iallafall tills han fick ett litet glädjerus o bralla iväg i full kareta. pigg? eller knotten? jag vet ej. :) 

fick åter fokus och gjorde lite övningar när han var lös. 


Här har jag en film från hösten 2012 när han löslongeras. :) 




 

Av Emelie & Malin - 7 september 2013 23:35

 


riktigt skön jacka med världens mysigaste krage.

Vill iväg o köpa vinterjackor och västar i massor nu! :) 



 

Blev helt kär i den här bilden, sån energi i bådas ögon. håller ni med? min fina häst <3 


 

Av Emelie & Malin - 6 september 2013 21:11

 

Av Emelie & Malin - 6 september 2013 12:06

Jag är inte sådär jättesåld på att rida dressyr, nej, hoppning är vår grej!

men när dressyren går bra, då jäklar skulle man kunna sitta kvar där i sadeln och dansa med hästen i evigheter. 


idag var en sån dag.

jag måste köpa en dressyrsadel alltså! 


Dagens dressyrpass hade jag en plan över, vad vi skulle träna på och hur det skulle kännas. jag är annars, dumt nog, expert på att rida dressyr utan större planer. då känns det som man bara harvar runt, inte okej! 


Idag var fokuset på övergångar, med behållen form och kontroll. tempoväxlingar och rakriktning. 

Jag kan tycka det är svårt att hålla honom i samma avslappnade form i övergångarna, men det gick bra idag, över förväntan. fick till riktigt fina övergångar mellan gångarterna idag. duktiga Sune! 


Men både han och jag fick då jobba, skön känsla! 


Nu snart är det time to work. Inte mig emot, jag trivs som fisken i vattnet på Byggmax! :) 


   


Av Emelie & Malin - 6 september 2013 08:25

Fredag, men för mig känns det som måndag eftersom jag var ledig igår. heh. :) 


Börjar vid lunch idag så flög upp ur sängen i tron att klockan var nio, ska ju rida innan jobbet. 
klädde på mig o skulle ta lite frukost i köket, och ser att köksklockan hade stannat (trodde jag). morrade lite för mig själv för det var inte länge sen jag böt batterier på den rackaren. 

men inte hade den stannat heller. 

Jag måste drömt eller sett fel på klockan på telefon, för den var minsann bara 20 i åtta. 
no stress. fick fortsätta morgonen i lugn o ro, idag blir det lite dressyr på Sune! ska låna en dressyrsadel av en kompis i stallet, så de ska bli skoj! 



 


 

Av Emelie & Malin - 5 september 2013 18:31

vad kan jag och Sune varit med om idag då mån tro? 
Superfina och uppstylade blev vi fotade till Borlänges, och kanske Dalarnas, bästa ridsportbutik! :)

 kommer fler fina bilder sen!  Det var riktigt roligt, blev sugen på att köpa allt! :) 









På bilden ser ni silverbootsen. Jag har ju tänkt köpa dom fast i guld, fränt! ;) 


 

Av Emelie & Malin - 5 september 2013 08:12

riktigt skönt! 

Blivit mycket jobb senaste dagarna, men de är härligt de:) 


Sune e pigg o framåt i ridningen. Känns fräsh, skönt! 


Idag ska vi göra nått riktigt kul, som jag inte ska berätta om, än. ledtråd, fotografering., ;) 


ha en bra dag, så hörs vi senare! tjing! 


 


 

Av Emelie & Malin - 2 september 2013 22:05

Planera upp och träna igång inför nästa tävling. 
Anmäld och klar till 1m och 110!! 
Spännande! :) 


22 September it is. 


   

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards