SystrarnaWester

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Emelie & Malin - 14 april 2013 22:04

Jag mins när Karre va 4 år och fick komma ut på sina första tävlingar. På bilden är vi på en pay n jump. Första gången han fick åka iväg och träningstävla. Jag mins inte vad vi hoppar, kan det kanske vara 70cm?

Det är en härlig känsla i kroppen när man ser vart vi kommit. Vart vi står idag och kan blicka tillbaka på allt allt vi gjort. En okänd tanig häst utan härstamning från Polen..

/Emelie

Av Emelie & Malin - 14 april 2013 21:54

Idag fick Karetino följa med till Gyttorp. Det var klubbtävling i hoppning idag. Jag fick äran att bygga banan och stod där första klassen och hjälpte till. Dom hade upp till 80cm, men jag ville hoppa 1m & 1,10 :) eftersom vi börjat på den höjden så vill jag gärna hålla mig där, och det fick jag! Så snällt av dom :) bra träning för karre också, han vet ju inte om de är en klubb tävling eller regional ;) lite enklare bana bara!

När jag red fram honom så kändes han ganska mjuk och lydig för hjälperna. Dock gick han lite mer uppåt än fram, men det vart bättre så
Småningom. Han kan vara lite busig när man rider fram.

I första klassen fick jag en ganska bra känsla faktiskt. Han hoppade högt som en mupp över muren , haha visste nästan inte om ja skulle hålla mig kvar. Nej då inte så illa men oj va han hoppade över den! Hoppade genom banan felfritt, hade kunnat haft lite bättre galopp på vissa ställen men ändå helt okej.

I andra klassen så red jag i princip lika dant, hade dock något mer galopp så fick honom bättre med i svängarna. Men jag hittade inte den där gummisnodd känslan så perfekt va det inte. Vi kom nära och jag hade kunnat rida bättre. Men det känns ändå lätt och vi tog oss igenom felfritt.
Jag tror att han behöver tävla några 110 och bli säkrare. Jag tror på honom ;)

Tyvärr varken bilder eller filmer :( hade ingen med mig så tyvärr..

Efter allt nöjd med dagen!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 14 april 2013 18:28

Dressyr på ridbanan. Tycker det gick bra! Det enda idag var att han inte riktigt böjer sig när jag böjde o ställde. Annars var han fin, samlade galoppen och ökade.

Min vackra häst :-)

/Malin

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards