SystrarnaWester

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Emelie & Malin - 4 februari 2013 18:14


idag var Sune riktigt fin. Superroligt! Riktigt rund och följsam i volterna under uppvärmningen och även i galoppen. 

Jobbade med att reglera galoppsprången mellan två bommar. Han lyssnade bra. 

Även lite galoppombyten osv. 


vilket fall som helst, nöjd med passet!

ska väl inte behöva skriva ner minsta lilla grej vi gjorde egentligen. känslan var iaf bra! :D 




Fick dock vänta när jag skulle ta in han ur hagen då han var upptagen att leka rodeohäst tillsammans med resten av gänget. 

Sune och det nya stoet verkar ha hittat varandra bra, roligt :) 

bara han inte blir svårfångad i hagen.. busponny! 



 


 



Av Emelie & Malin - 4 februari 2013 10:15

I veckan som kommer så tänkte jag lägga upp träningen ungefär såhär: 


 Måndag: Dressyr

Tisdag: Markarbete/hoppning

Onsdag: Rida ut

Torsdag: Rida ut

Fredag: Longering

Lördag: Markarbete

Söndag: Pay n Jump

 


Då jag jobbar onsdag kväll så missar jag tyvärr Kerstinträningen, så vi får hålla upp de hela så gott det går på egen hand den här veckan :) 



 


 

 

Av Emelie & Malin - 4 februari 2013 08:06

Igår anmälda jag mig och Karre till 90 & 1m på Örebro FK lokala hopptävling den 16 februari.

Håll hårt i hatten för nu sparkar vi igång detta året! ;)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 4 februari 2013 07:24

Den här helgen bara flög förbi kändes det som! 


Har iallafall träffat Emelie en sväng igår och det var guld värt! :) 


Lördagen blev det uteritt på en övertaggad häst! vi hade sällskap av en till, skoj! vi red en kortvända ner i djupdalarna och i galoppen låg vi sist och min dynamitponny studsade mest.. haha! kunde inte låta bli o skratta lite. knashäst. det var verkligen som han sa "fortare! släpp mig mammaa" ;) 


Söndagen blev det ut till stallet på förmiddagen, släppte in en ny häst i hagen o det gick bra. :) 


Blev även lite jobb på eftermiddagen. nu känner jag mig dagvild.. men visst är det måndag idag? 



 

Av Emelie & Malin - 4 februari 2013 06:53

Helgen har gått i ett, tror ja tillbringat de flesta timmarna i bilen :p

I lördags var det hoppträning med TUR för Niklas. Det var riktigt roligt! Karre skötte sig bra och vi fick hjälp med det vi behövde. På torsdag är det träning för Niklas igen! :D

Igår, söndag så åkte jag tillbaka med Pim. En lång resa men hon stod som ett ljus hela vägen. Sorgligt kändes de verkligen. Älskade skruttan! <3

Så nu är det jag & Karre enbart. Från 4-5 hästar till 1. De är lite skillnad.

Ha en fin måndag allihopa!

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards