SystrarnaWester

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 22:28

Till att börja med kan ja tala om att jag talade med Malin om utmaningen och det lät som att hon skulle anta den ;) funderar på att även jag genomföra den. Hum.. Skulle behöva någon som filmar bara..

Nåväl. Helgen då. Det blir pyssel i källaren, vi ska fortsätta att få klart där. Sen givetvis träning med Karre. Tänkte ta både lördag & söndag till långa uteritter och underlaget tillåter. Vill intervallträna, jobba mer med kondisen! I "värsta" fall blir det ridhuset på söndag om de inte blir mindre halt ute. We will see!

Nu är de filmys i soffan <3

Hur ser eran helg ut?

/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 18:51

Red barbacka på karre och bara myste , mest skritt men även trav. I grimma & grimskaft ;)

Väl tillbaka i stallet väntade stretching, massage och massor med mys! Riktig kvalitetstid och äkta fredagsmys!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 17:00

Som ni ser på filmen så "sticker" han emot hindren. Det kändes som att han tog ett litet luftsprång, tog bettet och bara ökade emot hindret. Vilket gjorde att vi kom alles för nära och det vart inga bra språng. På filmen fixar han de ändå eftersom det är så lågt. Men nu mer har han inte gjort så. Det känns som att den tendensen har jag lyckats jobba bort! :) Nu är han mycket starkare i galoppen också så jag kan korta ihop honom och hålla en bra rund rytmisk galopp.



Det är alltid lite kul att kolla på gamla filmer. Man ser vilka framsteg man gjort.

Tagga för säsong 2013 nuu!


   

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 16:30

 

Ungefär så såg det ut igår. Sedan satte vi ihop det till olika banor. Där fick man tänka mkt på vilken galopp man hade, eftersom att långsidan med bommar, där det ska vara 2 glp språng är ganska tajt så då fick man hålla ihop galoppen för att sedan växla upå lite till hindren.

Är sjukt nöjd med träningen. Känns skönt att vi är på rätt väg och att vi liksom kommer vidare!


     

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 15:00

Eftersom att syster jobbar och jag tagit helg (!) så passar jag på att kasta iväg en utmaning till henne.


Jag utmanar dig Malin att hoppa ett hinder på minst 120. Det får vara lägre hinder före som kan hjälp för att komma rätt. Hoppet skall filmas och visas här på bloggen (oavsett resultat) senast om en vecka, alltså senast fredag 15 feb.

och ja på Sune of course ;)

Antar du utmaningen?!


 

 

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 13:19

Som tidigare sagt så är det hög tid agtt dra igång med utmaningarna igen, vi fick in några förslag iaf:


Förslag på utmaning:

Lär hästen ett trick,

rid en bana med koner och bommar bak och fram

eller kanske hoppas upp på hästen barbacka utan stol eller redskap ;) Några förslag i alla fall :)

http://mylittleponies.blogg.se


mina förslag är

1.anmäl er till en dressyrtävling ;) ni tvekar bägge två men ja vet att ni fixar de ;)

2.bygga en bana av koner sätt tyglarna ikors o trava banan ;)

3. två bommar försök se vem som får in mest galoppsprång emellan ;)

http://stallbigspoonwie.blogg.se


Vi tackar så mycket för förslagen! :)

(Fortsätt gärna tipsa om oss utmaningar, alla som kommenterar 3 förslag får en länk!)


 

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 13:00

Funderar på lite roliga aktiviteter eller vad man ska kalla det :)

Igår på träningen fick jag ett sååånt himla sug av att ha träning själv igen!

Jösses, de drog verkligen i den nerven ska ni veta. Så kom på den briljanta ideen att Elina kommer med båda sina kusebusar så kör vi ett dubbelpass!


Preliminärt bokat är den 24/2 , så vill någon mer vara med är ni välkomna ! :) Nu jäklar kör vi! Tanken är att vi träffas 1 gång per månad. Jag har även funderat på att till sommaren ha 2 dagars, träning em och sedan fm andra dagen. Alltså övernattning för dom som vill. Så finns möjlighet till teori/mentalträning/mål osv osv.


Det blir en grupp med lite äldre mer rutinerade ekipage och en grupp med unghästar/orutinerade.

 

För visst är det väl dags att träna inför årets tävlingar!


Givetvis kommer vi att prata mål och träningarna kommer att vara en hjälp för att nå målet. Jag som tränare vill veta vart ni vill komma och hjälpa er dit!


Intresserad? emelie_wester@hotmail.com


      

Av Emelie & Malin - 8 februari 2013 11:55

Fast för mig känns de som måndag haha! Blir lika glad varje gång jag kommer på att det är fredag :)

Träningen igår gick kalas! Han var superduktig - LYDIG! Gick att reglera och vi tog oss igenom allt kanon, även om vi inte kom perfekt vissa gånger så lyssnade han super och jag tog beslut och det löste sig bra ;) så härlig känsla! Han är så mkt rundare och finare nu och jag känner att vi verkligen är på rätt väg! Sooo fucking nice!

/Emelie

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards