SystrarnaWester

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Emelie & Malin - 14 februari 2013 20:47

Det har varit både ups & downs idag. Förr tyckte jag inte om alla hjärtans dag. Jag tänkte bara på en vän till oss som gick bort denna dagen för ett antal år sedan. Vi var inte bästa vänner, men red i samma ridgrupp och gick på samma skola. Det var en jobbig tid men det gick att ta sig vidare från det.

Tillbaka till idag då..


Mötet gick bra, vi pratade om det jag misstänkte. Nästa vecka kommer jag få lov att åka till Gyttorp och åka med i timmerbilen. De känns halvbra, okej men inte optimalt liksom. Nervöst och pirrigt å svårt. Men men. Jag håller tummarna för ett annat jobb som jag har sökt till. Snälla snälla nån, se till att dom ringer å säger att dom vill ha mig där.. Det vore optimalt!

 


Vidare till stallet. Fixade stallet först och funderade fram och tillbaka om han skulle vila idag eller inte. men jag bestämde mig för att rida. MEN när jag tog in honom så hörde jag att en sko satt löst. Kollade och alla sömmar på insidan av ena bakskon va borta. Suck =/ antagligen har han trampat på den å dragit loss dom på nått vis. Skon satt ju på plats men säkerligen inte så länge till.. Då provade jag att slå i nya söm. Jag bad till gud (läs Karre) att det skulle gå bra. Att dom nya sömmen skulle gå i de gamla hålen. Ap nervös va ja! Jag har aldrig slagit i söm någon gång ju.. Men jag vågade och det gick bra! :D

Dock chansade jag inte och red utan Anna ska kolla de imorgon så att den sitter ordentligt. Han får verkligen inte tappa skon och riva sönder väggen. Nej nej. Sen imorgon är ridhuset bokat igen så då kan jag rida igenom honom ordentligt.


När jag kom hem så storstädade jag hela huset. Grejade med allt möjligt. Skämde bort min älskling med porterstek (sjuuukt nöjd!! Första gången jag lagade de) och en wiskey flaska fick han också :) och några öl.

Vi tänker ganska lika jag & min älskling, han hade köpt cider åt mig och en jättefin blomma som jag tittat på förut och velat köpa :D Den gör sig perfekt på köksbordet! *Glad tjej*


Nu ligger vi här i soffan, utslagna och proppmätta. Imorgon väntar jobb på förmiddagen. Sen ridhuset och förberedelser för tävling på lördag!


      

Av Emelie & Malin - 14 februari 2013 20:19

Inom ridsporten handlar det mycket om vilken utrustning man har. Right?

Men är det viktigt att ha märken på allt?


På vissa ställen/grupper/områden känns det som att det är viktigt att ha märkesgrejer till sig och sin häst. Står du med din ponny i ett tävlingsstall så behövs kanske den utrustningen för att passa in.. Eller går du på ridgymnasie så behöver allt vara tipp topp å svindyrt och dessutom måste du ha en häst för minst 200 tusen.


Folk får tycka va dom vill. Dom får ha vilken utrustning dom vill. Jag tänker inte ha åsikter om att nått är rätt å fel. För det tycker jag inte. Jag har en del märkesgrejer och är verkligen nöjd med dessa. Jag har sparat pengar för att kunna köpa det jag vill. Men allt är inte tipp topp. Allt har inte något flashigt märke. Och min häst kostar inte 200tusen. Soo?


Det är tråkigt att ridsporten ska vara en sån rikemanssport. Tänker man på det så tappar iallafall jag lite hoppet om sportens utvecklig och fortsättning. Det finns så många som inte har råd med märkesgrejer. Trots de så ska alla vara lika välkomna och bemötas på samma sätt.


Jag kan komma på mig själv med att ha förutfattade meningar.

Kommer någon i skruttiga ridkläder, osmord utrustning och utan märken, då kanske jag tänker att denne är på ett visst sätt. Kommer det sedan någon i dyra märkeskläder, hästen är topp utrustad till max , ja då tänker jag på ett annat vis om denne.. Inte särskilt bra. I know. Men eftersom att jag är medveten om det så öppnar ja inte käften å säger nå dumt utan ja låter personen i fråga visa vem denne är istället.

(Inte sällan stämmer dock min teori)


 

Vad jag menar med detta inlägg är egentligen bara att alla kanske ska tänka sig för en gång extra innan dom öppnar munnen eller ger den där blicken åt den lilla tjejen som kommer i sin Jofa hjälm. Förstå mig rätt bara.

Tänka sig för innan man drar igång och skryter om va mycket ditten kostade och va datten är för märke.


Allt sitter INTE i vilken utrustning ekipaget har. Huvudsaken är att det är funktionellt och säkert. Vissa kanske borde tänka ett varv till och lägga pengarna på träning istället för dyr utrustning.. Just saying!


 



Av Emelie & Malin - 14 februari 2013 17:05




Jag har väldigt långt tålamod och tål att ta mycket skit, tyvärr.

Men någon gång tar det stopp, bägaren rinner över och man blir ärligt talat förbannad. 


Nu har det nått mig och nu får det faktiskt bli ett slut på det hela. 


tack för mej, hej! 



nu förstår nog inte ett ord av vad jag menar, då detta gäller nått helt bortom våran hästblogg. men men ;) 

 

 



 


Av Emelie & Malin - 14 februari 2013 08:58

Och ja har ingen aning om vad som vi ska prata om. Faktiskt. Misstänker men vet inte.. Får se hur det är tänkt resten av dagen, om ja hinner göra allt annat ja har tänkt (:


Hoppas ni får en grym dag! Alla <3

/Emelie

Av Emelie & Malin - 14 februari 2013 07:26

 


den 14 Februari, alla hjärtans dag. 


Tycker personligen det inte är nått jättespeciellt med alla hjärtans dag. 

Visst är det kul och skämma bort sig älskling lite extra men måste man ha en speciell dag för det? ;) 

jaja, whatever. 


Jobb strax. Stallet sen, tänkte longera idag, får se om det blir så eller inte. :) 


Imorgon kommer hovslagarn dessutom! :) 


Hörs o syns, på återseende. tack för mej, hej! 



 


Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards