SystrarnaWester

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 22:05

Tänk att få kliva upp på morgonen och starta dagen i stallet.

Sedan fortsätta dagen där. Träna sina toppstammade hästar och satsa för att nå toppen.

Att ha ett stall (givetvis med ridhus och ridbana), med minst 5-6 hästar

i olika åldrar. Ens eget "hästmaterial". Unghästar med en lovande framtid.

Äldre hästar med världsvana som hoppar allt du ber om.

Tränare som kommer till dig och tränar galet regelbundet.

Ditt team.

Dina topphästar, din tränare, dina hästskötare, Ditt team.

Sponsorerna älskar dig och du kan fortsätta med det du gör.

Rida rida rida. Satsa satsa satsa.

En riktig elit satsning.

Det vore ju inte helt fel, eller hur!?


 

Jag erkänner villigt. Jag är avensjuk.

På dom som får den chansen. Att göra en riktig satsning.

Här står jag. Med en häst. Vi har inte tävlat höga klasser.

Jag har inget hästmaterial. Inte ens ett ridhus vid stallet. Inte ens ett eget stall.

Inga hästskötare och inget team.

Ingen sponsor. Bara jag. Jag jag och min lilla häst.

Vilka chanser i världen har jag att nå toppen?

inga. zero. noll?.



 

Man ska vara nöjd med det man har. Och med det man åstadkommit.

Man ska vara nöjd med sitt liv.

Men ibland önskar jag att det kunde ta en vändning mot toppen, bara en liten bit..

Någon som tror på mig. Någon som ser mig..


Men än är det bara jag och min lilla häst <3


 

Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 20:00



filmen från idag. 

Ni ser han tvekar lite innan, men när jag höll om så då jäklar hoppa han och över kom vi! :) 

Jag blev lite nojig, och var helt ensam i ridhuset men när vi red an hindret så tänkte jag bättre tankar, nu jäklar ska vi över! 



Hade först ett mindre hinder framför med två galoppsprång emellan. men när jag hoppade längre höjder så kom vi inge bra, tog bort det hindret och det gick mycket bättre. :) 


Men högre än 120, nejtack, där fegar jag ur! :)

men vem vet, en dag kanske vi tar 125 också? 


 




Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 19:48

Jobbet rullade på bra, fick veta att imorgon ska jag köra två vändor istället för en som dom sa från början.. Vilket gör att jag måste börja tidigt och ha bra tempo genom hela dagen för att jag ska hinna till träningen 17.30 i Karlskoga!

Det är ju lite sådär med mitt jobb, väldigt svårt att planera för ja vet ju aldrig när ja slutar =/

men men det ska nog gå bra ändå.


Har varit på halvdåligt humör idag för de är så mycket ändringar på jobbet. Ena stunden säger dom att jag ska få de på ett vis. Sen nästa dag då ändras det å jag kan inte göra nå åt de. Lackar på de =/


Red ut med Belinda idag. Det gick så bra så. Hästarna trippade på försiktigt, va ganska halt under kramsnön. Gick inte att göra så mycket dessvärre. Tur det är hoppträning imorgon ;D


 

Måste laga mat nu :) Återkommer senare!

 

Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 18:36




 


 




Smakprov på filmen.. kommer upp ikväll! :) 


 

Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 18:27

 

bild från förra veckan..

 

 


Hej goddag!! 

Nu är utmaningen genomförd! och jag tror bådejag o Sune fick en liten självförtroendeboost faktiskt :D 

Vi lyckades hoppa ett hinder på 120, glaad! 


Det kändes i nått galoppsprång innan att han tvekade o tänkte ungefär. " nej ska vi verkligen?.. okej då! "

Jag höll om och vi klarade det på första försöket :) 


duktiga lille häst! 


Film kommer senare! 


 

Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 07:21

Jag har gjort flertalet försök att kunna ladda upp filmerna från tävlingen (via mobilen alltså) , men det går allt annat än bra..

Kommentera detta inlägget om ni vill se film? Ju fler kommentarer desto mer anstränger ja mig att få upp dom så fort ja kan ;) deal?

Det är dags att ta nya tag å börja jobbet.

Ha en fin måndag allahopa!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 18 februari 2013 07:20

Hej på er! Och Godmorgon kanske man ska säga. 


Måndag idag. egentligen en helt vanlig måndag. 


taggar upp för tävling på lördag iallafall, riktigt kul och vi e laddade som tusan! :D



 


Har faktiskt inte någe alls att skriva om just nu känns det som. återkommer när jag har mer tankeverksamhet där uppe! ;) 



Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards