SystrarnaWester

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Emelie & Malin - 10 februari 2013 14:32

 



Hej på er! 


lärorik dag. 

Till första klassen gick det lite snabbare än vad jag trodde, svårt att göra i ordning hästen själv o hålla i den samtidigt. Men sen kom matilda o hjälpte mig, tacktack:) 

Tiden rann iväg och hann bara hoppa fram på räcket en gång, suck. 

Men väl inne på banan gick det bra. Han var inte så stark som han kan vara och vi blev felfria. 


1 meter gick det inte lika bra, dålig galopp in på ettan som vi peta en bom. Sen blev det race genom banan. Blev lite väl stark men vi jobbar ju som sagt på det hela tiden. slutade på 4 fel. 


Ändå hyfsat nöjd över dagen. Jag som tänkte avanmäla mig igår för det blev så tokigt igår. Men det var ju bra att jag inte gjorde det och att allt löste sig i morse :) 



Sen så kan vi nu konstatera att vi får börja träna lastning med transportskydd! 

Vi har ju hittills åkt med vanliga skydd och boots, men idag tänkte jag ta riktigt transportskydd, och det gick ju bra på ditvägen. Dock inte när vi skulle åka hem. 

Han kastade sig, stegrade sig, slet sig.. d*mma häst.. 

Sen när han slog med bakbenen i backen slog det mig.. så gjorde han när han var lindad när vi lasttränade i början av förra året. Jag tog av skydden och han gick rakt in. suck.. 


Så då är det bara att träna in det också. :P 

Men det ska nog bli bra tror jag. :) 



 

Av Emelie & Malin - 10 februari 2013 14:06

Klickade hem lite grejer igår, Karre fick ett schabrak med matchande luva :) det ska vi endast använda på tävling! Eftersom jag sålt endel grejer så kunde ja köpa ett nytt ;)

Även jag fick lite bling bling grejer (:

/Emelie

Av Emelie & Malin - 10 februari 2013 09:49

Allt gick enligt planerna! Glad tjej :-) sune protesterade lite men nu e han inne. På väg. Skoj!

Av Emelie & Malin - 10 februari 2013 00:03

Jomen. Kan ju börja med att säga att Emelie hittade den snyggaste bilden på mig, ever. Evigt tacksam! ;) 


Jag antar utmaningen, hoppa ett hinder på minst 120 cm. 


det högsta vi har hoppat är 115 tror jag, och 120 är ju inte mycket högre. 

spännande, det är sällan vi hoppar högre än våran tävlingsnivå. Men det blir kul! 
Måste hitta en filmare först bara. :) 


och jag hoppas emelie gör samma utmaning hon med! ;) 


 

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards