SystrarnaWester

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 20:31

Älskade vännen.
Hos dig finner jag glädjen i livet!

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 18:30

 

Jag sitter och planerar dagen imorgon i mitt huvud. Jag har gott om tid på mig innan det är dags att åka. Ska smörja och göra rent allt. Även knoppa och putsa Karre. Åka dit. Gå banan och bara fokusera. Se framför mig hur jag ska rida banan klockrent. Gå nolla i mål, få rosett och ladda om till nästa klass. Där kommer det vara en hel del ekipage emellan mina starter (det är runt 160-170 starter den dagen!) Jag hinner ladda om. Fokusera och planera hur jag ska rida. Jag ska se mig själv rida den klassen ännu bättre. Ännu mer klockrent om det bara går. Och även här gå felfritt i mål. Känna glädjen. Känna mig nöjd över min och Karres prestation.


 

Håll tummen för oss imorgon. Anna filmar så antagligen kommer det upp på bloggen. Om ni vill se film förstås?


 

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 18:00

Pågrund av Malins jobb förlänger jag hennes utmaning tills imorgon.

Imorgon är alltså sista dagen! Då ska filmen visas här på bloggen.

Bring it on sis!

 

Du gör dig bra på bild syster yster ;)


 

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 17:31

Alla ni som rider för tränare och på ridskola, frågar ni tränaren om det är något ni inte förstår? Om det är något som ni inte tycker stämmer eller känns rätt? Eller gör ni bara som ni blir tillsagda?


Ibland kanske man behöver ifrågasätta tränaren varför man ska göra just på det viset. Eller om något är oklart, fråga så att tränaren kan förklara tydligare. Att tänka själv när man rider är ett måste för att bli bättre. Ha en plan över vad du ska göra. Ha ett mål med ditt träningspass. Brukar du få veta vad målet med träningen är?


 

Varför gör vi just denna övningen? Är den förberedande till något vi ska göra sen? Vad ger denna träningen mig och min häst?


Om jag inte förstår hur jag ska göra för att komma till den ridningen som tränaren vill så frågar jag, hur ska jag göra för att komma dit. Bra fråga svarar han och funderar å förklarar sedan. Jag brukar också fråga vad jag kan träna på hemma. Vad just jag och min häst behöver lägga mest fokus på.


Tränaren/Ridläraren är där för att hjälpa dig. Alla i gruppen har lika stor rätt att få lika mycket hjälp. Alla betalar och visst vill man ha valuta för pengarna. Lyssna på din tränare, men glöm inte av att tänka själv. :)


 

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 16:48

känner inget annat än frihet och lycka just nu. 


välmående går före allt! man ska trivas och må bra, annars är det inte värt ett skit. Det är en sak jag har lärt mig nu.


Jag ser ljuset i tunneln och är snart ute ur den. fyfan vad skönt! 



 



 

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 15:04

Nu är vi på väg hem från ridhuset. Karre kändes mjuk å fin. Han lyssnade bra och hoppade väl. Känns bra inför imorgon :)

Vi provade nya schabrak & luvan också. Va tycker ni, snygg eller? :)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 12:08

Bjuder på en bild från igår, Karre och nya hästen i stallet, Ludde :)
Snygga killar!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 15 februari 2013 11:34

Imorgon gör vi årets första start. Och faktiskt så pirrar det i magen redna nu. Lite spännande med första starten!

Ska verkligen rida väl och satsa på två klockrena rundor. Det ska vi fixa. Det ska inte vara svårt. Bör inte vara det.

Vi ska fixa det. Vi ska gå i mål båda klasserna och jag ska vara nöjd. Det känns som att det är det viktigaste.


Jag tar hellre ett nerslag och är nöjd med min ridning än nollar och är besviken på mig själv!


 

Jag har höga krav på mig själv. Jag vill att det ska vara perfekt. Klockrent. Oklanderligt.

Samma är det på träning. Niklas tycker det är bra att jag är så extremt noga med min ridning.

På det viset kanske jag en vacker dag blir en duktig ryttare också. Jag blir inte nöjd om jag kommer

fel på ett hinder. Eller inte hinner byta galoppen. Eller va de än må vara. Jag vill ha klockrena rundor.

Känslan att vara nöjd med vad jag presterat.


Funderar på om jag ska knoppa eller inte.. Det lutar åt att han får knoppar. Men jag har inte bestämt mig helt. Vi får se :)


   

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards