SystrarnaWester

Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie & Malin - 12 februari 2013 18:52

Så är det bara att fråga på! :) 

Ni frågar här till vänster i menyn. 
Vad som helst mellan himmel o jord.. 



Av Emelie & Malin - 12 februari 2013 15:41

 



oooja. Hoppas detta går vägen då skulle jag bli såhäär glad! 

we will see.. 


vidare mot Sune! 

vill hitta någon filmare till utmaningen.. men vem? 

dressyr ändå till ikväll inbokat i ridhuset så idag blir det svårt. sen kvällsjobb resten av veckan så.. när ska jag hinna !? 

jobbar på det! :) 



 

Av Emelie & Malin - 12 februari 2013 14:29

Jag läser ofta andras bloggar. Däribland vissa större bloggar. Och fatta vad mycket skit dom får stå ut med. Så fort dom skriver ett inlägg så är det genast en drös med kommentarer från (i detta fallet häst-)folk som vet bäst. Jag blir lite irriterad på dessa. Det är sjukt typiskt hästfolk att veta bäst. Ja okej inte alla, men väldigt många.


Om någon frågar om just din åsikt så kan man ju ärligt svara. Men att lägga sig i när man inte alls är insatt eller vet egentligen någonting hur det fungerar om just det just där.. Bevisar inte denna då att denne inte har alla getter hemma i hagen? Att slänga ikring med facktermer och ordentligt konstruerade meningar gör det saken bättre? Ska vi andra då reagera Ooooh Shitt :O för att sedan tycka hon har verkligen fattat grejen! Lets dyrka henne och kyssa hennes fötter!   Eller?


De flesta som lägger sig och ifrågasätter andras sätt att sköta sina hästar kan väl ändå städa på sin egen bakgård först. Jag tvivlar starkt på att alla sköter sina hästar & ponnys efter alla konstens regler. Min erfarenhet är att de flesta hästar & ponnyer får för lite motion.Förklaringar hit och dit. Fine , gör som du vill. Men bli inte förvånad på varje träning varför ni inte kommer någonstans. Bli inte chockad över att din häst börjar busa och hitta på lustigheter efter att han stått i 3 veckor.


Om alla skötte sitt och sket i andra så kan dom ta den tiden och lägga på sitt eget istället. Då gynnar det ju dom själva.

Jag blir lite smått irriterad på folk som ska snacka mycket. Jag tycker inte om skitsnack.


Visst får jag höra om mycket om den å den, å hur den gör å va den andre inte gör. Fine. Jag är bra på att lyssna så prata på du. Är jag nyfiken så kan jag fråga, men jag dömmer ingen. Träffar jag personen i fråga så bildar jag min egen uppfattning. För jag vet ju inte vad som hänt mellan dom andra emellan. Dessutom har ju inte jag med det att göra. Jag vill bilda min egen uppfattning, MEN för det så släpper jag inte in vem som helst i mitt liv.


Snälla hästfolk.. sköt er egen skit istället för att lägga er i alla andras skit.


   

:D

Av Emelie & Malin - 12 februari 2013 13:18

Undra va de här kan vara.. Hem å öppna och hoppas nu allt är som jag vill att de ska vara! ;)

/Emelie

Av Emelie & Malin - 12 februari 2013 11:57

Den 24/2 blir det hoppträning. Där alltså jag agerar tränare. Äntligen igen! :) har börjat fråga runt lite om fler är intresserade. Om inte så kör vi ändå och då blir de inte nådigt för stackars Elina! ;)

Bjuder på en bild från igår, Karre gick å spanade in hindret han hoppat. Vet inte om han var imponerad av sig själv kankse? Haha söt skrutt!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 12 februari 2013 06:58

Sitter på jobbet och väntar på klockan. Alles strax dags för jobb, de känns väl halvbra. Har ett viktigt samtal att ringa idag så håll tummar å tår att de blir positivt av de!

Har inte bestämt mig gör va ja ska göra med Karre idag, rida iaf. Det beror på väder & underlag. Antingen ut eller kondition på travbanan.

Fick sms igår att mina grejer jag beställde är skickade , hoppas dom kommer idag! :)

Ha en fin dag allihopa!

/Emelie

Av Emelie & Malin - 11 februari 2013 21:55

Idag när vi var i ridhuset så gjorde jag utmaningen vi har denna veckan. Ett hinder på minst 120.

Karre tyckte det var kul, och vart lite chockad när det vart lite högre. Det liksom kändes på honom att han backa av lite och frågade mig - eh ska vi?

Han stannade inte eller så utan han bjöd ju, men ja fick ändå rida på honom lite. Det syns på filmen.

Jag hoppar sällan högt så det är klart han kollar lite. Men kul va de iaf :)

Hindret ligger på typ 125, va lite svårt å mäta med nån sticka dom hade där.


Sen hör ni på filmen hur Anna ropar JAAAAAA!! haha :D Hon tyckte det var alles för högt och vile inte alls att jag skulle hoppa det överhuvudtaget. Men de är lugnt sa jag, de är inga problem ;)


Nu väntar vi bara på Malins film..?


 

Av Emelie & Malin - 11 februari 2013 20:14

Blev det idag. Och det gick riktigt bra. Han lyssnade och höll sig kvar i den låga formen.

Snodden är en riktigt bra grej, även om den mest hänger löst. Men att den ändå är där när han försöker smita undan jobbet.
Bygga muskler, de gillar jag ;-)

Idag var det välmatchat! Marinblått jw schabrak och lindor i samma häst. Snyggt och stilrent!

Nu blir det varma mackor med älsklingen.
Trevlig kväll! :-)

// Malin

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards