SystrarnaWester

Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 22:38

Kikar in en snabbis bara för att tala om att träningen gick toppen. De va verkligen sjukt kul! Både jag & Karre hade riktigt roligt :)

Fick låna ett Nova bett å de gav en heeeelt annan känsla! Tror de kommer bli grymt när jag tränat mer på de!

Ja är väldigt trött nu.. Har duschat å nu blir de bums i säng! Klockan ringer 04.00 imorgon bitti. Längtar.. Inte de minsta! (:


/Emelie

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 18:09

Ja, idag fick vi sällskap i ridhuset. Emma och Sara kom brummandes med nicke där bak i transporten. roligt, länge sen man såg den lille filuren. :) 


sune kändes fin i början i traven, lyssnade kanon. Sen när vi började med galoppen blir han som sagt springig och vill gärna att det ska gå så fort som möjligt. något vi fortsätter jobba med, givetvis. 

ändå rätt nöjd med han idag. 


 


Sune har fått nå sår på ryggen en bit bakom där sadeln slutar. Jag anar att det kan ha att göra med att det blivit instängt pga täcken osv. vad det nu kallas..? 

Han hade täcke inne på nätterna innan, mammas lille fryslort. får så dåligt samvete när man förmänskligar hästarna. Så nu sover han naken och har även gjort det ett tag. 

Hoppas såren försvinner snart.. :O 



Förövrigt då, smider framtidsplaner för fullt. mitt liv kommer ändras väldigt mycket. pang bom, jag hoppas allt går som jag vill! 



 





Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 18:00

Tidsinställt inlägg- är för tillfället i Karlskoga på hoppträning för Niklas Jonsson.

 

Bilden är från förut och inte ens i Karlskoga utan i Sikfors.


Ja återkommer med update från träningen !


 

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 16:00

 

Längtar sjukt mycket efter soliga och varma dagar. <3


 

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 13:30

 

Ni som tränat/tränar för John kanske vet vad denna bilden handlar om?


Och ni som inte alls vet vad jag menar, kolla på luvan, även tränset har varit draget över ena örat.. Det är mister John själv som varit framme och skojjat ;) Tur man har en snell häst <3


Och btw kan säga att ja verkligen saknar å träna för honom. Ååh ja vill ha den dära energin som jag fick efter varje träning! Visserligen får jag det nu med, men de är ändå inte samma sak! (:



 

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 12:50

Eftersom att jag bestämde förra utmaningen och nu efter lite om & men så har båda geomfört den, så är det väl ändå Malins tur att bestämma denna gången :)

Om inte någon av våra läsare vill känna sig delaktiga och bestämma åt oss? Kommentera isf ;)


Annars är det systers tur. Vad ska vi göra? Tills när har vi på oss?

 

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 12:41

Det är ganska skrämmande hur okunniga vissa är som har egen häst. Att barn och ungdomar inte har all kunskap det förstår jag mycket väl. Jag hoppas då att det finns kunniga föräldrar i bakgrunden.

Men att en del som ändå kommit upp i åldern och som borde ha mer kött på benen inte vet något, det är skrämmande! Har man inget intresse i det eller vad är felet? Vill man inte veta hur träning fungerar, vad som behövs för olika ändamål.. vilket foder, hur mycket och varför. . osv.


Det märks tydligt på ridskolor också. Unga barn har inte lika intresse i hästkunskapen som i ridningen och/eller så är det föräldrarna som bara vill betala för timmarna i sadeln. Folk borde tänka till och inse vikten av kunskap. Hur viktigt det egentligen är och det går inte att totalt skippa den biten om man vill komma någonvart! Ska man dessutom äga en egen häst så är det väl ändå ägarens ansvar att djuret sköts ordentligt och att man har den kunskap som krävs!?


Och att på grund av sin okunskap skylla på hästen/ponnyn, det tycker jag är riktigt illa. Kan man inte lösa sina problem så måste man ta hjälp. En del folk törs inte det. Dom är fegisar som verkar tycka det är bättre att låta sin häst gå i hagen dagarna i ända eller att rida den lilla skogsvändan som dom gjort i 5 år. Att då vilja komma längre men inte göra något åt de.. Hur tänker man då? Nää men skyll på hästen. Den ÄR ju så knäpp och den ÄR ju så pigg..  Kanske ska börja mata den med bananer istället för päron. Elller.. Hur va de nu?


Är det tufft eller obotligt korkat att köpa en supersnygg, superhet ,ung toppstammad förmåga till sig själv om man själv är orutinerad, osäker och saknar kunskap. Vart ligger logiken i det?

”Jag ska minsann visa att jag visst klarar av det här helt själv, utan hjälp av någon. Funkar det inte så skyller jag på hästen.”

Skulle tro att logiken ligger ungefär där.


Skaffa kunskapen också. Ta vara på teoritimmar/ clinics osv. Missa hellre en ridlektion än ett teoripass, för i det stora loppet kanske det gynnar bäst.


Kommer man ingenstans med sin häst, ta hjälp. Våga göra det. Och funkar det inte så va inte rädd för att byta häst. Alla passar inte med alla. Och det finns ingen stolthet i det. Svälj den då illa kvickt och inse istället att ni helt enkelt inte passar ihop.

Din häst ska vara som din bästa kompis och du ska längta efter den. Känna glädje när du åker ut till stallet.


Hoppas ni hängde med i detta lite röriga inlägg. Va bara tvungen att få det ur mig!


 

Av Emelie & Malin - 19 februari 2013 07:32


Godmorgon! 

Härlig dag :) 


Idag efter jobbet så blir det dressyr i ridhuset med en kär gammal kompis till både mig & Sune. Emma och Nicke kommer ända från Borlänge och tränar med oss. Riktigt roligt att rida tillsammans igen! :) 

Så den eftermiddagen ser jag fram emot mycket! 


Hörs sen! :) 


 


 

Presentation


Två systrar med samma intresse - hästar och hoppning! Följ oss i våran utveckling.

Är du ny läsare? Klicka dig in i kategorin "för nya läsare", där berättar vi vilka vi är.
Trevlig läsning!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards